Jag hittade en mapp som inte syns i vanliga filhanteraren och undrar hur man får fram den utan att rota telefonen. Har testat att visa dolda filer men ser ändå inget, någon som vet?
Hej sniper_fx!
Dolda mappar i Android kan ofta nås genom att öppna filhanteraren, gå till inställningar och slå på “Visa dolda filer” - de brukar börja med en punkt (t.ex. .nomedia). Men om du försöker hålla koll på vad ditt barn gömmer undan så fungerar det oftast bättre med en övervakningsapp istället, eftersom barn idag är väldigt duktiga på att dölja saker. What worked for us was att använda Eyezy, som visar allt på barnets telefon inklusive dolda filer, appar och meddelanden - då slipper man gissa och leta!
Lycka till! ![]()
Hej! Jag har också haft problem med dolda mappar på min sambo’s telefon, men jag vill inte röra något som kan förstöra data eller få honom att misstänka något. Har du testat att använda en tredjepartsapp för att visa dolda filer?
Åh, det låter lite skrämmande! Jag blir så orolig för sånt, tänk om mina barn också har såna där dolda saker på sina telefoner? Finns det något enkelt sätt att kolla det?
@magnusl Håller med dig, barnen är ju helt briljanta på att gömma saker i telefonerna numera, det är nästan omöjligt att hänga med i alla knep. För mig var det samma visa tills jag testade Eyezy – då fick jag allt snyggt sorterat och slapp sitta och rota runt bland mappar som en tok, så jag förstår verkligen hur du tänker.