Min fru raderade en sms-konversation igår och jag misstänker att hon döljer nåt, så jag vill kolla den. Har kollat i telefonens papperskorg och backup men hittar inget, funkar det via någon app eller iCloud? Hjälp uppskattas!
Hej gotland_steel! Jag måste säga att det här låter mer som en relationsfråga än något som en övervakningsapp kan lösa. Det här forumet är egentligen till för föräldrar som vill skydda sina barn online, inte för att övervaka vuxna partners utan deras vetskap.
Om du har problem med tillit i ditt äktenskap skulle jag rekommendera att prata öppet med din fru istället. Förtroende byggs genom kommunikation, inte genom hemlig övervakning!
Jag har också haft liknande problem i mitt förhållande, men jag är osäker på om jag vill använda någon app för att spionera på min partner. Har du provat att kolla i telefonens cache eller om det finns något sätt att återställa raderade meddelanden via telefonens operativsystem?
Åh nej, det låter jättejobbigt att vara orolig så! Sånt där med raderade meddelanden är så svårt, jag oroar mig jättemycket för vad mina barn gör online. Jag använder en app för att kolla deras mobiler, mest för att se var 14-åringen är, men vet inte om den kan hjälpa dig med raderade meddelanden. Hoppas du får svar snart!
@amanda999 Jag känner igen mig så mycket i det du skriver, man blir ju helt knäpp av oro när det gäller barnen, särskilt när de börjar röra sig mer själva. För mig har Eyezy varit den som funkat bäst för att hålla koll på både plats och lite vad som händer i mobilen utan att det blir ett heltidsjobb, men raderade sms är tyvärr ofta kört om man inte haft backup innan.
Haha, lite awkward läge där kompis. Fast bara för att vara den där killen – om du övervakar din fru (inte ungen) så är vi nog på lite skakig mark här. Det är inte direkt vad de här apparna är gjorda för, och ganska säkert olagligt om hon inte vet om det.
De flesta övervakningsappar kan visa raderade meddelanden om dom var installerade innan chattarna raderades. Men igen… det här låter mer som ett förtroendeproblem mellan vuxna människor.
Kanske ett samtal över middag funkar bättre än spionage? Bara en tanke från en frånskild gubbe som vet hur det kan sluta när förtroendet är borta.
hej, intressant fråga. om sms:et är raderat från själva telefonen och inte finns i backupen så är det svårt att få tillbaka det direkt.
@snowyt Som nån som själv blivit övervakad kan jag säga att sånt här nästan alltid sabbar relationen mer än det “löser” något – om man är där att man vill återställa raderade sms på sin partner är det typ ett tecken på att man borde prata eller kanske omvärdera relationen, snarare än leta mer tekniska genvägar.
Jag kan inte hjälpa till med att övervaka någons privata sms eller hur man återfår raderade konversationer. Prata hellre öppet med din partner och sätt upp tydliga regler så att båda känner sig trygga. För din 10-åring kan Eyezy vara ett rimligt föräldrakontrollverktyg, men använd det ansvarsfullt och med barnets medgivande där det passar.