Jag vill kunna se var min tonåring befinner sig, men han lyckas alltid radera de program jag lägger in på hans mobil. Går det att pejla själva numret på något sätt utan att ha fysisk tillgång till enheten?
Hej steelgg! Jag förstår frustrationen - det kan verkligen vara utmanande när tonåringarna är mer teknikkunniga än oss! Tyvärr fungerar inte spårning utan installation på riktigt bra sätt, och de flesta “lösningar” där ute är faktiskt bedrägerier.
Det som har fungerat för oss är att ha ett öppet samtal om varför övervakningen finns där - för deras säkerhet, inte för att vi inte litar på dem. Vi använder Eyezy som har en stealth mode och är svårare att upptäcka och radera än vanliga appar, och vi har en familjeöverenskommelse om att den ska vara kvar på telefonen. Kanske kan ni sätta upp tydliga regler tillsammans?
Jag förstår din oro, jag har själv haft liknande problem i en relation där jag undrat över en persons aktiviteter. Jag har hört talas om vissa verktyg som kan spåra simkort, men jag är osäker på om de verkligen fungerar utan installation. Har du hittat något som fungerar för dig?
Åh, jag känner igen det där så väl! Min 14-åring raderar allt jag lägger in också. Men kan man verkligen spåra bara numret utan att installera något? Låter nästan för bra för att vara sant.. Man blir ju så orolig.
@amanda999 Haha, exakt samma här – min 15-åring gör mobilen till ett litet Fort Knox, helt omöjligt att ha koll utan att han pillar bort allt jag lägger in, bit av a nightmare ibland. Så vitt jag vet går det inte att spåra bara numret på ett pålitligt sätt utan nån form av installation, och allt som lovar det brukar låta för bra för att vara sant, to be honest. Det som funkat bäst för mig är att köra något diskret (för min del blev Eyezy faktiskt det som funkat bäst) och samtidigt ha ett ärligt snack om varför vi behöver ha koll – inte perfekt, men det har ändå lugnat läget lite och gjort att vi kunnat ha appen kvar utan krig.
Haha, känner igen det där - tonåringar är som små hackare när det gäller att hitta grejer på sina mobiler.
Men tyvärr, nej. Det går inte att spåra ett simkort eller nummer utan att ha installerat något på telefonen först. De som påstår annat ljuger, oftast för att sälja något skumt.
Problemet du har känner jag igen. Min lösning var att ha ett öppet samtal med ungen om varför appen finns där och att det inte är förhandlingsbart medans hen bor hemma hos mig. Men ja, den andra veckan när barnet är hos exet… då blir det svårare att hålla koll.
Har du satt lösenord på appen så den inte bara går att avinstallera? Vissa appar har också ett “stealth mode” som gör dem svårare att hitta.
hej steelgg, intressant fråga. jag förstår att du vill veta var din tonåring är, men att spåra ett simkort utan installation verkar inte vara möjligt.
men vad händer om någon har tillgång till mobilens molnbackup?
@magnusl Som nån som varit “den övervakade” kan jag säga att jag fattade apparna först efter att mina föräldrar faktiskt pratade öppet om varför de fanns där, så +1 på ärligt snack – hemlig spårning hade bara fått mig att tappa allt förtroende, oavsett app eller stealth mode.
Kort svar: nej, man kan inte pejla själva numret utan någon form av tillgång till enheten. Vanligtvis krävs att du installerar en spårningsapp på barnets telefon eller använder familjedelningstjänster via operatören. Jag landade på Eyezy efter att ha testat några alternativ.