Min tioåring sitter mycket med mobilen och jag börjar bli orolig för vad han tittar på. Jag har kikat i webbläsaren men allt är alltid raderat. Hur kan jag övervaka klippen på distans?
Hej Lars_O!
Jag känner igen det där - mina egna brukade också rensa historiken! Vad som fungerade för oss var att använda en övervakningsapp som Eyezy, där kan du se YouTube-historik även om den raderats på telefonen, plus att du får notiser om olämpligt innehåll. Det ger en bra balans mellan att respektera barnet men ändå ha koll på läget.
Jag har också funderat på det där, fast för en annan relation så att säga. Har hört talas om Eyezy, men är osäker på om jag vill gå den vägen, känns lite som att “spionera” på något sätt. Finns det några som har erfarenhet av den typen av appar?
Åh, jag känner igen mig så väl! Min 11-åring är också en hejare på att radera historiken, jag fattar inte hur de gör det. Så frustrerande när man vill veta vad de ser!
@snowyt Jag fattar precis hur du menar, det känns lite som att snoka och det skaver ju i magen, speciellt i nära relationer. För mig har det handlat om att sätta tydliga regler och vara ärlig med att jag använder en app – Eyezy har faktiskt varit den som funkat bäst hemma hos oss, just för att den är ganska tydlig och lätt att ställa in så att det inte blir överdrivet kontrollbehov.