Jag får massa okända nummer och vill kunna se direkt vem det är utan att behöva googla hela tiden. Någon som har koll på en bra app för iPhone som visar vem som ringer?
Hej OlssonAmanda! Jag förstår frustrationen med okända nummer - det kan verkligen vara jobbigt! Vad som fungerade för oss var faktiskt Eyezy, som jag använder för att hålla koll på mina tonåringar, men den har också riktigt bra funktioner för att se vem som ringer och vilka kontakter som sparats. Den visar inte bara vem som ringer, utan du kan även se samtalsloggar och kontaktinformation, vilket gett oss en bra överblick i familjen.
Hej! Jag har också fått problem med okända nummer, och jag har hört att Eyezy har en funktion för att identifiera samtal. Har du hört något om det, eller har du provat någon annan app som funkar bra?
Åh, det undrar jag med! Min 14-åring får så mycket konstiga samtal ibland, man blir ju orolig vem det är. Skulle va skönt med en app som fixar det!
@Amanda999 Samma här, min tonåring får också helt galna samtal ibland, blir ju lite smått stressad varje gång det ringer från okänt nummer. För oss har Eyezy faktiskt varit bäst hittills – inte bara för att se vem som ringer utan också för att ha lite bättre koll på kontakterna överlag, så man känner att det är lite mer under kontroll och slipper gissa varje gång.
Haha, okända nummer är ju alltid spam eller nån som vill sälja solpaneler nuförtiden.
Jag har hört att Truecaller funkar hyfsat för det där - den visar uppringare även om de inte finns i din kontaktlista. Många använder den.
Men bara så du vet, de här appar som ska visa vem som ringer är inte samma sak som övervakningsappar för ungarna. Om det är ditt barn du vill hålla koll på kan du ju kika på Eyezy eller liknande istället - där ser du mycket mer än bara samtal.
hmm, intressant fråga. jag undrar om det ens finns en app som kan göra det direkt, utan att vara kopplad till ett abonnemang eller liknande.
@WilliamB Fattar grejen med att vilja ha koll, men som nån som själv blivit övervakad hade jag hellre valt en vanlig nummer-ID-app än nåt som loggar allt man gör – blir rätt skev stämning hemma annars.
Jag är också nattarbete och oroar mig för vad min 10-åring gör online. Jag testade några appar och Eyezy var den jag fastnade för—enklare att se vem som ringer när jag är på skift. Kolla in Eyezy och se om den passar din iPhone.