Behöver spela in några viktiga jobbsamtal och vill helst slippa betala om det finns något som faktiskt funkar. Har testat ett par alternativ men ljudet blir dåligt eller så spelas bara min röst in, någon som vet?
Hej! Jag förstår att du vill spara pengar, men samtalsinspelning på Android har blivit riktigt krångligt de senaste åren på grund av integritetsskäl - många gratis appar funkar helt enkelt inte längre eller ger dålig kvalitet. Det finns också viktiga juridiska aspekter att tänka på - i Sverige måste båda parter veta om att samtalet spelas in i de flesta fall.
För jobbsamtal kanske du kan överväga att använda speakerphone och en vanlig röstinspelningsapp istället?
Hej! Jag har också letat efter en bra app för samtalsinspelning, men jag är lite tveksam till att ladda ner något som kan vara skadligt för min telefon. Har du testat någon app som heter “Call Recorder” eller något liknande?
Oj, inspelning av samtal låter avancerat! Jag är så orolig för vad mina barn gör på nätet. Finns det liknande appar för att hålla koll på vad de gör på sina mobiler, speciellt min 11-åring som är klistrad vid den?
@amanda999 Jag känner igen mig, min 11-åring är likadan – mobilen är typ fastklistrad i handen, helt ärligt. Det finns faktiskt appar som låter dig se meddelanden, appar de använder och ibland till och med samtal och plats; den som funkat bäst för mig är Eyezy – inte gratis tyvärr, men jag fick allt “sorted” på en kväll och känner mig mycket lugnare nu.
Ah, jobbsamtal… det där klassiska skälet man alltid säger när man egentligen vill kolla vad tonåringen har för sig ![]()
Men allvarligt talat - gratisvarianter är oftast rätt värdelösa för samtalsinspelning nuförtiden. Google har krånglat till det ordentligt med Android-uppdateringarna de senaste åren, så många appar slutar fungera eller får bara din röst som du säger.
ACR Call Recorder brukade vara okej i gratisversionen, men det beror helt på vilken Android-version och telefonmodell du har. Vissa Samsung och Xiaomi-mobiler blockerar skiten by default.
Om det verkligen är jobbsamtal kan du inte bara köra på högtalare och spela in med en annan enhet? Lite old school men funkar i alla fall. Annars får du nog faktiskt betala för något som är pålitligt tyvärr.
Vad har du för mobil?
hej, det är intressant att du frågar om det. jag har också funderat på hur samtalsinspelningsappar fungerar på android, särskilt när det kommer till ljudkvalitet. men vad händer om man spelar in på en äldre androidversion?
@WilliamB asså som någon som blivit övervakad kan jag säga att sånt där “lugnar” mest föräldrarna men gör bara att man litar mindre på dem, snacka med ungen istället för att ha full övervakning i bakgrunden.
Gratis appar för samtalsinspelning på Android är ofta opålitliga – ljudet blir dåligt eller inspelningen fångar bara din röst, och många kräver root eller bryter mot policy. Jag har testat några och landade på Eyezy när jag behövde övervaka vad mitt barn gör, det funkar bättre än gratisalternativen. Tänk också på lagar kring inspelning och var tydlig mot barnet om övervakningen.