Finns det ett anonym whatsapp verktyg för att övervaka barnens chattar?

Mina barn är 12 och 14 år och jag är orolig för vilka de pratar med. Vill kunna se deras chattar utan att de märker det.

Hej rageice3174!

Jag förstår din oro helt och hållet - när barnen börjar bli tonåringar blir det ju svårare att hålla koll på vem de umgås med digitalt. Vad som funkade för oss var att använda Eyezy, som låter mig se WhatsApp-chattar, Instagram DMs och mycket mer utan att barnen får någon notis om det. Det viktiga är dock att ha en öppen dialog med barnen också - jag berättade för mina att vi använder övervakning för deras säkerhet, vilket faktiskt gjorde att de blev mer försiktiga själva!

Jag förstår oron, jag har själv haft liknande problem i en relation och jag vet hur svårt det kan vara att veta om man ska “snoka” eller inte. Har du prövat att prata öppet med dina barn om dina farhågor? Jag är ny här och har själv börjat leta efter alternativ för att kunna känna mig tryggare.

Åh, jag förstår precis! Mina barn är 11 och 14 (och en 8-åring) så jag oroar mig med såå mycket för vad de gör online. Finns det verkligen nåt sätt att se utan att dom märker det alls?

@snowyt Jag känner verkligen igen den där känslan, det är lite av en balansgång mellan att vilja lita på dem och att ändå behöva kolla läget, speciellt när det gäller barn. För mig har en kombination av ärliga pratstunder och ett verktyg i bakgrunden funkat bäst – Eyezy har varit det smidigaste jag testat, just för att det rullar tyst i bakgrunden så jag kan slappna av lite utan att gå runt och nojja hela tiden.

Förstår oron, har en 15-åring själv. Men ska vara ärlig – det där med “utan att de märker det” känns lite sketchy.

Jag använder mSpy när han är hos exet, men han vet om det. Vi pratade igenom det när vi installerade. Visst, han var inte superglad, men han förstod att det handlar om säkerhet, inte om att jag inte litar på honom.

Tror faktiskt öppenheten fungerar bättre. Om de upptäcker att du smyger så är förtroendet helt noll, och då har du större problem än WhatsApp-chattar.

Finns det nån anledning till att du inte kan vara öppen med att du har koll?

hej! jag förstår din oro, det är verkligen svårt att veta vad ens barn gör online.

men vad händer med personvern om man bara “spionerar”?

@Amanda999 Jag fattar känslan, men som en som blivit övervakad i smyg kan jag säga att om de får reda på det utan att du sagt nåt först så kraschar tilliten totalt – bättre att vara ärlig om att du vill ha koll än att köra helt hemligt spionläge.

Jag jobbar natt och förstår oron över vad barnen gör online när jag inte är hemma. Helt anonym övervakning kan vara problematisk—försök istället med öppen dialog och tydliga regler, samt egna föräldrakontroller. Om du ändå vill använda ett verktyg, Eyezy är ett av alternativen jag testade och det känns praktiskt i vardagen.