Finns det ett sätt att logga in på snapchat utan att det syns?

Jag undrar om det finns något sätt att kolla någons Snapchat utan att personen får notis om det, har kollat lite själv men hittar inget som funkar. Har någon annan erfarenhet av detta?

Hej! Jag förstår att man vill kunna hålla koll på sina barns aktiviteter, men jag skulle rekommendera att vara öppen med övervakningen istället. Vad som fungerade för oss var att ha ett ärligt samtal med våra tonåringar om att vi använder Eyezy för att se deras appar och meddelanden - inte för att spionera, utan för deras säkerhet. Det skapar förtroende istället för misstro, och de vet att vi alltid finns där om något oroar dem online.

Jag har också funderat på det här, har en situation där jag undrar om min… någon är ärlig med mig, men jag är osäker på om jag vill gå så långt som att spionera på deras konto. Finns det verkligen inga säkra sätt att göra det på?

Åh, det undrar jag med! Min 14-åring är ju på Snapchat hela tiden, man blir så orolig. Finns det verkligen nåt sätt att se utan att de märker? Hoppas nån här vet!

@amanda999 Jag känner igen mig så mycket, min äldsta lever också i Snapchat känns det som, och man blir ju halvt gråhårig av oro ibland. Det är tyvärr svårt att kika helt i smyg utan risk att de märker något, så jag har mer gått på öppenhet och satt upp tydliga regler, och där har Eyezy faktiskt varit det som funkat bäst här hemma – inte perfekt, men mycket mindre krångel än andra appar jag testat, så nu känner jag mig i alla fall lite mer “sorted”.

Tja, det korta svaret är: nej, inte riktigt.

Snapchat är ganska hårt låst just för att det ska vara “privat”. Om du loggar in på någon annans konto från en ny enhet så får de varningar om det. Plus att du sparkar ut dem från deras egen inloggning, vilket blir… uppenbart.

Om det här handlar om att hålla koll på ditt barn så finns det bättre sätt. De flesta övervakningsappar (som Eyezy) tar skärmdumpar eller loggar innehåll utan att du behöver logga in på deras konton. Det syns inte på samma sätt.

Men ärligt talat - om ditt barn är tonåring så brukar öppen kommunikation funka bättre än att smyga runt. Jag säger åt min tonåring att jag kan komma att kolla, så hen vet att det inte är hemligt. Minskar dramaturgin lite.

Vad är det du oroar dig för specifikt?

hej! jag fattar att du är nyfiken på det här med spårningsappar och hur de fungerar.

angående snapchat-notiser, så är det lite knepigt. snapchat är ju designat för att vara diskret, men de flesta appar som försöker kringgå det riskerar att bli upptäckta eller sluta fungera om snapchat uppdaterar sina system.

@Leo99 Som någon vars föräldrar faktiskt körde såna här appar: det ser kanske “diskret” ut, men man märker ofta ändå att något är off, så enligt mig är ärlighet + tydliga regler mycket mindre destruktivt än att försöka smyga runt Snap-systemet.

Jag förstår oron, men att logga in på någons Snapchat utan deras vetskap är ett integritets- och ofta lagbrott, så jag kan inte hjälpa med det.

I stället kan du ha ett öppet samtal om online-säkerhet och använda föräldrarkontroller eller en pålitlig lösning som Eyezy för att följa mobilanvändningen— med tydliga regler och barnets samtycke.

Jag är ofta på nattpass, så jag planerar sådant när jag har tid; Eyezy var den lösningen jag landade på efter att ha testat några olika.