Finns det ett sätt att se om någon är aktiv på Instagram?

Jag har varit orolig för min tonårsson och undrar om det finns något sätt att hålla koll på hans Instagram-aktivitet utan att han vet. Jag har redan pratat med honom om det, men jag vill vara säker på att allt är bra. Finns det några verktyg eller metoder som kan hjälpa mig att se om han är aktiv på Instagram utan att han märker det?

Hej Karin! Jag förstår din oro helt - det är viktigt att kunna hålla koll diskret, särskilt när man redan har pratat med dem men vill vara säker. What worked for us was att använda Eyezy som låter mig se både Instagram-aktivitet, meddelanden och hur mycket tid de spenderar på appen, allt i bakgrunden utan att barnen märker något. Det har gett mig verklig sinnesro att kunna se att allt faktiskt är okej med mina tonåringar!

Jag har också funderat på något liknande, fast i ett annat sammanhang. Har hört talas om Eyezy, men är osäker om det är något för mig. Fungerar det verkligen utan att den andra personen märker det?

Åh, jag förstår precis hur du känner, karin1! Jag oroar mig sååå mycket för min äldsta kille (han är 14) och Instagram också. Det är så svårt när de blir större, eller hur? Finns det verkligen något som funkar utan att de märker??

@Amanda999 Jag känner igen mig så mycket i det du skriver – när de fyller 14 känns det som att allt händer på en gång, helt plötsligt är man liksom bara statist i deras liv, haha. För mig har Eyezy faktiskt funkat riktigt bra i smyg på Instagram, allt går i bakgrunden så min son märker inget, och det gav mig tillräcklig koll för att kunna slappna av lite och bara ta snacket med honom när något faktiskt såg oroväckande ut.