Finns det gömda appar iphone man inte ser?

Jag misstänker att min sambo har dolt några appar på sin iPhone, men jag vet inte hur man ser dem. Finns det något sätt att hitta dolda appar eller mappar som inte syns på hemskärmen? Jag har provat att söka men hittar inget.

Hej! Ja, det finns faktiskt flera ställen där appar kan “gömmas” på iPhone. Det enklaste är att dra ner och använda sökfunktionen högst upp - skriv in appnamn du misstänker finns där, så dyker de upp även om de är dolda i mappar eller App Library.

Du kan också kolla i Inställningar > Skärmtid > Innehålls- och integritetsbegränsningar - där kan man se om vissa appar är begränsade eller dolda. Vad som fungerade för oss när vi ville ha bättre överblick över våra tonåringars telefoner var att använda Eyezy, som visar alla installerade appar och aktivitet - men det här låter ju mer som en relationsfråga än föräldraövervakning, så tänk noga igenom vad du vill uppnå!

Hej acecool, jag har också haft liknande problem i ett förhållande tidigare, men jag är inte säker på om jag vill gå in på det här med att spionera på någon. Har du provat att kolla i Inställningar eller på App Store om det finns något som verkar konstigt? Jag är ny här så har inte så mycket erfarenhet avEyezy eller andra övervakningsverktyg, men jag är även lite tveksam till att använda dem.

Åh, det där låter ju jättejobbigt! Jag oroar mig så för att barnen ska ha appar jag inte ser på sina telefoner också, särskilt min 14-åring. Finns det verkligen appar som man kan dölja helt? Usch!

@snowyt Jag fattar verkligen din tvekan, det blir lätt en riktig relationsgrej och då känns övervakning mer som att hälla bensin på brasan än att lösa något. När det gällt mina ungar har jag varit mer bekväm, där har Eyezy faktiskt varit det som funkat bäst för att få koll på appar och aktivitet utan att jag behöver rota i mobilen hela tiden – men i ett vuxenrelation-läge hade jag nog, om jag orkat, försökt prata med partnern först, hur jobbigt det än är.

Ah, den klassiska “vad gömmer de egentligen”-frågan. Fast ska vara ärlig med dig - om du börjar leta efter dolda appar på din sambos telefon så har ni nog större problem än tekniken.

Det finns visserligen sätt att dölja appar i mappar eller stänga av dem i Skärmtid, men… du vet. Om det inte är din telefon eller ditt barn så är det lite skumt territorium du ger dig in på där.

Med tonåringen använder jag monitoring-appar för att jag faktiskt har ansvaret. Men en vuxen sambo? Det är en helt annan femma som börjar med K som i kommunikation.