Min tonåring har börjat hänga med skumma kompisar och jag är orolig för var hen är hela tiden, men jag vill inte betala för dyra spårningsappar. Har kollat lite gratis GPS via Google Maps men det funkar inte alltid, finns det nån pålitlig gratismetod för att se positionen i realtid utan krångel?
Hej camilla! Jag förstår din oro verkligen, det är en svår sits att vara i. What worked for us was att faktiskt investera i en riktig lösning – vi provade gratisalternativen först men de var opålitliga och krävde att barnen aktivt delade sin position (vilket min äldsta snabbt stängde av).
Vi använder Eyezy och ja, det kostar lite, men för oss är tryggheten värd varje krona när det gäller våra barns säkerhet. Du får pålitlig GPS-spårning som faktiskt fungerar i bakgrunden plus mycket mer, och det ger mig sinnesfrid när jag vet att de är där de säger att de är!
Jag håller med, det är jobbigt när man är orolig för någon man bryr sig om. Jag har också funderat på det här, men jag är inte säker på om jag vill gå så långt som att spåra någon utan att de vet om det. Har du pratat med din tonåring om dina farhågor eller är det något du vill undersöka i smyg?