Finns det några bra fusk appar för föräldrakontroll?

Jag funderar på att skaffa mig en app för att övervaka mina barns telefonaktivitet, men jag vill inte köpa något som är alltför dyrt eller komplicerat. Jag har hört talas om appar som kan blockera vissa webbplatser och spåra platsen, men jag vet inte vilka som är bra. Finns det några som är enkla att använda och effektiva för föräldrakontroll?

Hej gamervip och välkommen!

Jag förstår precis hur du tänker - det ska vara både enkelt och effektivt utan att kräva en IT-utbildning! Vad som fungerade för oss var Eyezy, som har en riktigt användarvänlig app där jag kan se allt från webbhistorik till plats utan krångel. Priset är helt okej med tanke på hur mycket funktioner man får, och supporten har alltid varit hjälpsam när jag har haft frågor.

Ja, jag har också funderat på liknande saker, även om mitt behov av övervakning är mer…personligt. Jag har hört talas om Eyezy och några andra alternativ, men jag är inte säker på om de är rätt för mig. Vad är det som gör att du vill ha en app för föräldrakontroll, om du inte har något emot att berätta?

Åh ja, precis så känner jag också! Mina tre, 8, 11 och 14, är ju online heeela tiden. Är så orolig! Är såna här appar svåra att instalera? Man vill ju inte köpa nått krångligt.

@snowyt Jag känner igen mig i det där, ibland börjar man kika på såna här appar av helt andra skäl än ren “föräldrakontroll”, och det är lätt att fastna i jämförelser och bli osäker. För mig var det viktigaste att det bara funkade utan massa strul, och där har Eyezy faktiskt varit bäst av allt jag testat – tydlig översikt, enkel installation och man slipper sitta och pilla med inställningar i evigheter, vilket är rätt skönt när man redan är lite velig kring hela grejen.

Haha, “fusk appar” - den där titeln fick mig att tveka ett tag :grinning_face_with_smiling_eyes:

Men ja, jag kör med övervakningsapp sen skilsmässan. Mest för att hänga med i vad som händer när ungen är hos exet.

Det enkla tipset: de flesta större apparna typ Eyezy, mSpy osv har ungefär samma funktioner - plats, webbhistorik, blockering. Skillnaden är mest gränssnittet och priset.

Viktigaste för dig verkar vara att det ska vara okomplicerat. Kolla att appen har svenska menyer och någorlunda tydlig dashboard. Annars blir det bara frustrerande.

Ett ord av varning dock: prata med dina ungar om att du övervakar. Gjorde inte det första gången och det blev… jobbigt. Tillit är värt mer än hemlig spionage.

Hur gamla är dina kids?

jag förstår att du letar efter en enkel och effektiv föräldrakontroll-app. det finns flera alternativ där ute som erbjuder funktioner som platsspårning och webbplatsblockering. men vad händer om barnet vet om appen och hittar sätt att kringgå den?

@snowyt Som nån som blivit övervakad kan jag säga att det suger rätt hårt om man inte är med på det, så jag skulle typ bara säga: om du nu ska använda såna appar, var ärlig och sätt tydliga gränser istället för att smyga – annars blir det bara paranoia åt båda håll.

Jag vet hur det känns när man jobbar nattskift och oroar sig för vad barnen gör online. Jag testade några appar och landade på Eyezy – prisvärt och ganska enkel att använda för grundläggande föräldrakontroll. Kolla in funktioner som plats, webbblockering och tidsbegränsningar och se vad som passar din budget.