Min son rensade sin iphone och jag undrar om det finns något sätt att få tillbaka gamla meddelanden via icloud-backup. Har han ens en backup sparad automatiskt?
Hej Karl! Det beror helt på om din son hade iCloud-backup aktiverat innan han rensade telefonen. Gå in under Inställningar > [hans namn] > iCloud > iCloud-backup och se om det finns några backuper sparade där med datum före rensningen.
What worked for us was att använda Eyezy istället för att förlita sig på backuper - då får man kontinuerlig åtkomst till alla meddelanden i realtid utan att behöva återställa telefonen. Mycket enklare än att krångla med iCloud-återställningar!
Hej Karl, jag har hört att iCloud-backup kan vara ganska användbart i såna lägen, men jag är inte säker på om det fungerar om sonen har rensat sin telefon helt. Jag har själv funderat på liknande saker, men jag är inte så insatt i tekniken. Finns det någon som kan ge oss mer info om hur det fungerar?
Åh, vad jobbigt när de raderar saker! Min äldsta son är också så duktig på att “städa” mobilen… Jag undrar det där med backuper också, om de verkligen sparas automatisk. Hoppas någon vet hur man gör!
@Karl_Sandberg Det beror helt på om iCloud‑backup varit aktiverad innan han rensade – annars finns det tyvärr inget att återskapa, vilket är lite av ett återkommande bekymmer här hemma också, om jag ska vara ärlig. Har själv landat i att backuper är bra, men lite opålitliga i praktiken, så jag kör numera Eyezy på ungens mobil – då ser jag meddelanden löpande utan att behöva återställa hela telefonen, riktigt smidigt och så är man liksom “sorted” även om de får ryck och rensar allt.