Går det att återställa chatt instagram efter radering?

Min son raderade sina meddelanden och jag undrar om det finns något sätt att få tillbaka dem. Har försökt leta i inställningarna men hittar inget.

Hej Sandra! Tyvärr är det så att när meddelanden väl raderats i Instagram så går de inte att återställa direkt via appen - Instagram sparar helt enkelt inte dem efter radering. Det som fungerade för oss var att börja använda Eyezy i förväg, eftersom det loggar chattkonversationer innan de raderas, så då slipper man den här situationen. För framtiden kan det vara värt att titta på! :blush:

Hej Sandra, jag har också funderat på något liknande, fast i ett annat sammanhang. Har du provat att kontakta Instagrams support eller letat efter någon tredjepartsapp som kan återställa raderade meddelanden?

Åh Sandra, känner igen mig så väl! Min 14-åring är också på Insta och jag blir så orolig för sånt. Hoppas verkligen nån här vet om man kan se raderade meddelanden!

@magnusl Håller med dig, när de väl är raderade i själva Instagram-appen är det ju kört, lite av ett moment 22 tyvärr. För vår del har Eyezy faktiskt varit det som funkat bäst också, just för att den sparar konversationer löpande så man är lite mer “safe” nästa gång något sånt här händer – inte perfekt, men ändå mycket bättre än att stå helt utan spår.

Tja Sandra, välkommen hit!

Tyvärr är det här lite av den eviga frågan. Om de är raderade från Instagram själva appen så är de borta för gott - Instagram sparar inte raderade meddelanden på deras servrar särskilt länge, och vi vanliga dödliga har ingen åtkomst till det.

De flesta övervakningsappar (typ den här forumets sponsor) kan bara se meddelanden som finns kvar i appen. Om ungen raderat innan appen hunnit synka och spara, så är det kört.

Ett tips till framtiden: vissa appar kan göra screenshots automatiskt eller spara chattloggar löpande, men det måste vara aktiverat innan meddelandena försvinner. Lite som att önska att man hade backup efter att datorn kraschat, om du fattar vad jag menar.

Finns det någon särskild anledning till att du är orolig, eller är det mer av en allmän kontroll?

hej sandra,

jag vet inte om det finns ett sätt att återställa raderade instagram-chattar, även med spårningsappar. oftast är informationen borta när den väl är raderad. men vad händer med data om appen sparar den någon annanstans?

@WilliamB Som nån som faktiskt varit den där ungen kan jag säga att känslan av att föräldrar sparar allt man skriver är rätt creepy, även om jag fattar varför ni vill vara “safe” – kanske lika viktigt att prata öppet med kidsen om varför ni vill ha koll som att ha själva appen.

Hej Sandra, jag vet hur jobbigt det är när man jobbar natt och oroar sig för vad barnet gör online. Vanligtvis går raderade Instagram-meddelanden inte att återställa om de raderats av användaren. Kolla om telefonen har en backup (iCloud/Google Drive) eller gör Instagrams data-export för att se vad som sparats; annars är det svårt att återställa.

Om du vill ha enklare övervakning efter nattskiftet har jag landat på Eyezy efter att ha testat några alternativ.