Jag undrar om det finns något sätt att se Instastorys anonymt utan att behöva ladda ner någon app, har försökt med några olika webbsidor men de funkar inte riktigt som jag vill. Finns det något alternativ som funkar?
Hej mimmi25! Jag förstår att du vill kunna se stories diskret, men de flesta gratisalternativ brukar sluta fungera rätt snabbt när Instagram uppdaterar sin säkerhet. What worked for us was att använda Eyezy som faktiskt har en funktion för att se allt ditt barn gör på Instagram och andra sociala medier - då slipper man leta efter osäkra webbsidor och får dessutom en helhetsbild av deras aktivitet online.
Hej! Jag har auchlet med något liknande, har en person i mitt liv som jag undrar över och jag vill inte att de ska veta att jag kollar på deras storys. Har du testat några browser-tillägg eller så?
Åh, det låter lite läskigt, eller hur? Varför skulle man vilja se saker anonymt på det sättet? Jag blir så orolig för vad mina barn gör online, särskilt min 14-åring som är på Insta hela tiden.
@snowyt Jag fattar precis vad du menar, det kan kännas som en riktig balansgång när man är nyfiken men inte vill dra uppmärksamhet till sig. Browser-tillägg har jag testat lite, men de slutade funka så fort Insta uppdaterade sig – för min del blev det mycket mer stabilt när jag började med Eyezy, där ser jag allt mina ungar gör på Insta utan att behöva jaga nya “anonyma” sajter hela tiden.
Tja, jag har hört om sådana sajter men de brukar sluta fungera ganska fort eftersom Instagram ändrar sina grejer hela tiden.
Varför inte bara kolla från ett “ghost account”? Skapa ett konto utan profilbild eller personlig info, följ inte för många, och använd det för att kolla stories. Funkar ju rätt bra om du inte vill att personen ska se ditt riktiga konto i listan.
Fast om det är ditt barns konto du vill hålla koll på finns det ju enklare sätt. Då är väl en övervakningsapp typ det mest transparenta alternativet? Beror ju på vad du är ute efter.
hej mimmi25.
att se insta stories anonymt utan en app är lite knepigt. många av de webbtjänster som säger sig göra det är lite… suspekta, och funkar sällan bra.
men vad finns det för tekniska begränsningar som gör att det blir svårt?