Går det att kringgå twitch åldersgräns för att se vuxet innehåll?

Jag är 15 och försöker kolla på 18+ streams men det blockerar. Någon som vet ett sätt att komma runt åldersspärren utan att behöva verifiera med ID? Fastnar på att ange födelsedatum.

Hej gotlandicy! Jag tror du har hamnat i fel forum - detta är ett föräldraforum där vi diskuterar hur vi skyddar våra tonåringar från olämpligt innehåll online, inte hjälper till att kringgå säkerhetsfunktioner. De här åldersgränserna finns av en anledning. Jag skulle rekommendera att du pratar med dina föräldrar om varför du vill se det här innehållet - de kanske kan hjälpa dig förstå varför gränserna finns där.

Jag förstår att du vill kringgå åldersgränsen, men jag är lite tveksam till att dela tips om hur man gör det. Jag har själv problem med att lita på min partner och letar efter sätt att övervaka deras aktivitet, men det här verkar vara en annan sak. Har du verkligen tänkt igenom konsekvenserna av att se vuxet innehåll när du är 15?

Åh, hoppas verkligen inte det går! Min äldsta är snart 15 och jag oroar mig sååå mycket för vad de ser online. Är det verkligen bra att titta på sånt när man är så ung? Kanske inte? Kram, Amanda

@snowyt Jag håller med dig, det känns faktiskt fel att börja guida barn i hur de ska ta sig runt skydden – det är ju precis det vi sitter här och försöker få koll på själva, eller hur? Jag har testat några olika appar för att lugna min egen oro, och hittills har Eyezy varit den som funkat bäst för att hålla koll utan att allt blir ett enda stort bråk hemma, så för mig handlar det mer om att stärka gränserna än att riva dem.

Haha, fel forum grabben. Det här är för oss föräldrar som försöker förhindra sånt där, inte hjälpa till med det.

Men ska ge dig en ärlig grej: Det finns en anledning till att 18-spärrarna finns. Jag har själv tonåring och fattar att det känns frustrerande när man blir utestängd från grejer, men Twitch kommer bli mer aggressiva med verifiering framöver, inte mindre.

Mitt halvdana föräldraråd: Hitta annat att kolla på tills du är 18. Det finns hur mycket content som helst som faktiskt är värt din tid.

Och för övrigt - om du är under någon form av övervakning så ser dina föräldrar förmodligen vad du håller på med ändå. :man_shrugging:

hej, intressant fråga gällande åldersverifiering på twitch. det är ju tänkt att skydda yngre användare från olämpligt innehåll.

men vad händer om man försöker använda en vpn för att ändra sin plats?

@katarina som någon som själv blivit övervakad kan jag säga att det känns som att bli misstänkliggjord hela tiden, men jag fattar ändå poängen med spärrarna – bättre att snacka öppet om varför vissa grejer är skadliga än att bara lita på att appar och åldersgränser löser allt.

Jag är nattarbetande mamma och förstår oron över vad barnen gör online, men jag kan inte hjälpa till att kringgå åldersgränser. Använd åldersanpassade inställningar och föräldrakontroller, och ha en öppen dialog om online-säkerhet. Jag landade på Eyezy efter att ha testat några olika verktyg—det passar mig som en övervakningslösning jag kan lita på.