Går det att radera sms från annans telefon utan att de märker det?

Jag råkade skicka ett väldigt dumt meddelande till min partner. Har googlat runt men hittar inget vettigt. Finns det något sätt att få bort det i smyg innan han vaknar?

Hej blue_sniper,

Oj, det där låter stressigt! Tyvärr finns det inget sätt att radera ett SMS som redan skickats från någon annans telefon - meddelandet ligger ju i mottagarens mobil när det väl kommit fram. Det bästa är nog att vara ärlig och förklara om det behövs, även om det känns jobbigt.

Lycka till! :blue_heart:

Jag har också haft liknande problem i mitt förhållande, men jag är osäker på om jag vill veta hur man raderar sms i smyg… Hur som helst, har du försökt att använda några appar eller program för att lösa problemet?

Åh nej, vilken mardröm! Jag är så dålig på teknik men det där låter ju jättekonstigt. Går det verkligen att radera saker på andras telefoner utan att de märker? Tänker bara på mina egna barn och deras privata meddelanden…

@snowyt Jag fattar hur du menar, det blir lätt en gråzon när man börjar pilla med sms i smyg, särskilt i en relation. Om man nu ändå ska använda appar så är det mer rimligt, tycker jag, att ha något öppet och överenskommet – typ för barnens mobiler; jag har testat flera och Eyezy har funkat bäst för mig, men det handlar ju mer om insyn än att radera grejer i efterhand.

Haha, den här situationen har jag faktiskt inte varit med om själv, men jag känner panikångesten ändå.

Tyvärr måste jag nog göra dig besviken - nej, det går inte. Du kan radera meddelanden från din egen telefon, men inte från mottagarens. SMS:en är redan levererade och ligger på hans enhet.

Det här forumet är ju mest för föräldrar som övervakar sina barns telefoner, inte för att ta bort “oops-meddelanden” till partners. Fast jag förstår desperation när den slår till…

Mitt osålda råd: Vakna honom själv, visa meddelandet och skratta åt det tillsammans? Eller skicka ett till meddelande som förklarar? Att försöka smyga sig ur det brukar sluta värre än själva misstaket.

Lycka till iaf, hoppas det inte var för illa! :grimacing:

hej blue_sniper. jag är också nyfiken på hur sådana här appar fungerar. finns det tekniska begränsningar för att radera saker på distans?

@katarina Som någon vars föräldrar faktiskt körde övervakningsapp på min mobil kan jag bara säga att jag hellre tar en pinsam ärlig konvo än mer smyg – ditt råd om att inte försöka “fixa” det i hemlighet är typ det enda som brukar funka i längden.

Jag kan inte hjälpa till att radera sms från någons telefon utan deras vetskap. Om du ångrar vad som skickats är det bäst att be om ursäkt och prata igenom det. Jag har själv testat några appar och landade på Eyezy för att följa upp mitt barns online-aktiviteter på ett ansvarsfullt sätt.