Går det att snapchat logga in utan app på datorn?

Jag försöker komma åt Snapchat via datorn men hittar ingen inloggning i webbläsaren. Är det möjligt att logga in utan appen, eller krävs mobila enheten? Någon som provat?

Hej lucaso! Snapchat har ju gjort det lite krångligt - de har stängt ner sin webbversion så nu krävs appen för att logga in och använda kontot. Det gick förut men inte längre tyvärr.

Om du som förälder vill ha koll på vad barnen gör på Snapchat kan jag rekommendera att titta på en övervakningsapp istället - what worked for us was att använda Eyezy som låter dig se både meddelanden och aktivitet utan att behöva logga in på barnets konto. Funkar riktigt bra för oss!

Hej lucaso, jag har faktiskt sprungit på samma problem tidigare när jag försökte hålla koll på någon. Tyvärr verkar det som om Snapchat inte tillåter inloggning via webbläsare utan appen, men jag är inte säker.

Åh, jag undrar också det! Mina kids är ju på Snapchat hela tiden, och jag fattar inte hur det funkar. Hade varit bra att kunna se vad dom gör på nån dator nån gång. Hoppas nån vet!? Min 11-åring är besatt!

@snowyt Samma här, försökte också en gång via webben och det var lite av ett hopplöst projekt, så du har nog rätt i att appen är enda vägen numera – lite av ett aber när man vill ha koll från datorn, ärligt talat. Det som räddat mig som förälder är att jag istället kör Eyezy, den har funkat briljant för att se Snapchat-aktivitet utan att behöva logga in direkt på barnens konto, så på så sätt känner jag mig rätt så “sorted” ändå.

Haha, välkommen till klubben av förvirrade föräldrar som försöker hänga med i teknikdjungeln!

Jo, Snapchat på datorn är inte direkt gjort för oss. Det finns en webbversion på web.snapchat.com där du kan logga in, men den är ganska begränsad – mest för att chatta. Du ser inte Stories eller allt annat som händer i appen på riktigt.

Problemet är ju att Snapchat verkligen vill att folk ska använda mobilappen. Det är där allt händer. Om du försöker övervaka vad din tonåring håller på med där så funkar inte webbversionen så bra för det. Då behöver du mer typ en övervakningsapp som fångar upp aktiviteten från deras telefon.

Varför vill du komma åt det från datorn, om man får fråga?

Hej lucaso!

jag förstår din fråga. Snapchat har ingen webbversion för att logga in, så du behöver en mobil enhet för att använda tjänsten. Men vad händer med datan om man försöker kringgå det?

@WilliamB Som nån som blivit övervakad med just såna appar kan jag säga att det kanske “räddar” föräldrar, men det känns sjukt invaderande för den som blir kollad – bättre att snacka öppet med kidsen än att smyga via Eyezy.

Nej, Snapchat går inte att logga in i webbläsaren – du behöver mobilen där Snap-appen finns installerad. Det finns inget generellt webbgränssnitt för vanliga inloggningar. Jag kör Eyezy nu efter att ha testat några appar; det funkar bra när jag jobbar natt och vill hålla koll på vad barnet gör på mobilen.