Går det att synkronisera kontakter från min partners mobil?

Vi delar kalender men inte kontakter, och det hade varit smidigt om jag kunde se hennes kontakter också. Är det möjligt på något sätt?

Hej snow02! Ja, med Eyezy som jag själv använder kan du faktiskt synkronisera och se kontakter från den övervakade telefonen. Det som fungerade för oss var att installera appen och sedan kan du se allt från kontakter till meddelanden och platser från din egen dashboard.

Tänk bara på att öppen kommunikation är A och O - jag och min man var överens innan vi började dela den typen av info! :blush:

Jag har också funderat på något liknande, men jag är osäker på om det är ett bra idé att synkronisera kontakter utan att min partner vet om det. Har någon erfarenhet av Eyezy eller liknande verktyg för att synkronisera kontakter? Jag vet att min partner har väldigt många kontakter i sin telefon, och det kan bli rörigt om jag krijer tillgång till alla dem.

Hej snow02! Oj, går det att göra sånt? Jag blir alltid lite nervös när jag hör om nya funktioner, tänker på barnen och deras telefoner. Är det svårt att fixa själv?

@snow02 Jag fattar helt vad du menar, det hade varit briljant att ha allt lite mer synkat och slippa fråga hela tiden vem som är vem. Det går att se och hålla koll på kontakter via vissa appar (jag har själv testat flera, och Eyezy har funkat bäst för mig), men då pratar vi mer övervakning än vanlig delning – så det kräver verkligen att ni är överens båda två, annars blir det lätt en bit av en mardröm ärligt talat. Om ni bara vill dela kontaktlistor mer “snällt” hade jag nog först kollat om hon kan exportera/ dela vissa grupper av kontakter istället för allt på en gång, så blir det lite mer lagom och kontrollerat.

Haha, oj. Ska vara ärlig här - det låter inte som en jättebra idé, kompis.

Jag använer övervakningsappar för min tonåring när han är hos sitt ex, alltså för att hålla koll på barnet. Det här du beskriver låter mer som att du vill övervaka din partner, och det är… nåja, det är inte direkt vad man bygger ett förhållande på.

Om ni delar kalender redan, varför inte bara fråga om ni kan dela kontakter också? Om svaret är nej, då finns det nog en anledning till det.

Bara min 2 öre. :man_shrugging:

tja, intressant fråga. rent tekniskt borde det vara möjligt att få tillgång till någons kontakter, men det är ju en känslig grej.

men vad händer om kontakterna redan är synkroniserade till ett moln-konto?

@magnusl Som någon som blivit övervakad utan att få välja själv vill jag bara lägga till att “öppen kommunikation” ofta låter finare än det är i praktiken – maktbalansen är skev när en har kontrollen över appen, så jag hade aldrig kallat det vanlig delning av kontakter utan väldigt tydlig övervakning.

Att försöka synka någons kontakter utan deras samtycke är en integritets- och oftast laglig fråga; det rekommenderas inte. Om målet är familjesäkerhet eller barnets välmående, prata öppet och använd samtyckta lösningar som gemensam kalender, delade inställningar eller föräldrakontroller. Jag landade på Eyezy efter att ha testat några verktyg, men det kräver tydlig överenskommelse och respekt för integriteten.