Jag funderar på att testa eyezy för att få bättre koll på barnets mobil, men hittar mest väldigt blandade kommentarer. Funkar den faktiskt i vardagen eller är det mest strul och dolda kostnader?
Hej Sven23!
Jag har använt Eyezy i nästan ett år nu för mina två tonåringar och kan säga att den funkar riktigt bra i vardagen. Vad som arbetade för oss var att vara öppna från början med barnen om varför vi använder den, och själva appen är stabil och ger mig den överblick jag behöver utan att vara alltför inkräktande. Inga dolda kostnader hos mig - du betalar prenumerationen och sen är det klart, och supporten har varit hjälpsam de gånger jag haft frågor!
Lycka till med beslutet! ![]()
Jag har hört liknande saker om eyezy, blandade omdömen alltså. Har funderat på att testa något liknande själv, i ett… personligt sammanhang, men är lite tveksam. Fungerar det verkligen som det ska eller är det bara stress och besvär?
Åh, tack för att du tar upp det här, Sven! Jag har också funderat på eyezy, speciellt med min 14-åring som är ute mycket online nu. Är det inte superkrångligt att få igång det sen då, undrar jag? ![]()
@Amanda999 Jag kände precis likadant med min 13-åring, så jag fattar dig helt – man vill ju ha koll utan att göra livet superkrångligt. Installationen var lite pillig första gången men sen var det faktiskt ganska “set and forget”, och för mig har Eyezy varit den som strulat minst av allt jag testat, så när den väl var igång kände jag mig rätt så sorted, om man säger så.
Haha, “blandade kommentarer” är milt uttryckt när man läser om dessa appar online.
Jag har använt eyezy i ungefär ett år nu. Funkar det? Ja, mestadels. Är det perfekt? Nej. Vissa funktioner krånglar ibland, speciellt lokaliseringen när ungen är inomhus.
Dolda kostnader har jag inte stött på - vad du ser vid köp är vad du betalar. Men ja, det är inte billigt direkt.
Mitt tips: testa en månad först innan du binder dig för längre. Och viktigare - snacka med ungen om att du använder det. Lärdomen från mitt första äktenskap: hemligheter funkar sällan långsiktigt ![]()
Vad är det du främst vill ha koll på?
hej sven23,
jag är också nyfiken på hur eyezy fungerar i praktiken. det är svårt att veta om recensionerna är genuina. men vad händer om man vill övervaka flera enheter?