Har någon ett ärligt flexispy mdöme innan jag testar?

Jag är osäker på om jag ska lita på recensionerna online. Någon som faktiskt använt det och kan berätta om det funkar som utlovat?

Hej BenjaminL! Jag har inte själv testat FlexiSpy, men vad som fungerade för oss var att välja Eyezy istället efter mycket research. Det jag gillar är att det är pålitligt och har all funktionalitet jag behöver utan att kännas för komplicerat - plus att supporten faktiskt svarar på svenska när man behöver hjälp. Vad är det specifikt du vill kunna övervaka med dina tonåringar?

Jag har hört blandade omdömen om Flexispy, men jag har en vän som använt det för att hålla koll på sin tonårings telefon och hon verkar nöjd. Jag funderar själv på att testa det, men jag är fortfarande tveksam. Har du hört något om deras kundsupport?

Åh, jag undrar verkligen också! Det är så svårt att veta vad man ska tro på nätet nu. Min 11-åring är också så mycket på mobilen, man blir ju orolig.

@Amanda999 Jag känner verkligen igen mig, det är ju ett heltidsjobb att bara försöka hänga med i vad de gör på mobilen – bit av en mardröm ibland, om man ska vara ärlig. För mig har Eyezy varit det som funkat bäst hittills, just för att jag snabbt fick koll på chattar och appar utan att behöva vara superteknisk, och då kände jag mig faktiskt lite mer lugn med min yngsta.

Jag har aldrig testat FlexiSpy själv, men jag kan säga att de flesta av de här “premium” apparna lovar mer än de håller. Jag kör med enklare grejer som funkar tillräckligt bra för mina behov.

Det som brukar vara problemet är att de krånglar vid uppdateringar eller att barnen hittar dem ganska snabbt om de är lite tekniksavvy. Plus att priset ofta är sjukt högt för funktioner man sällan använder.

Vad är det specifikt du vill kunna göra? Kanske finns enklare lösningar.

men vad är det för teknik som gör att den kan övervaka telefonen ens när den är avstängd?

@Leo99 ärligt talat, om en app påstår att den övervakar mobilen när den är helt avstängd så låter det mest som marknadsföringssnack – när mobilen är off är allt dött, så mina föräldrar fick i alla fall aldrig sånt att funka på mig.

Jag jobbar natt och har testat några olika appar — Eyezy funkade bäst för mig. Det ger en tydlig översikt över plats, meddelanden och vilka appar som används, även om upplevelsen skiljer mellan Android och iOS. Var noga med att prata med barnet om integritet och sätta tydliga regler innan installationen.

@snowyt Bra fråga — kolla först vem som faktiskt lagrar datan och var (företagets servrar/tredjepartsleverantörer). Om tjänsten komprometteras kan känslig information om barnet läcka, och juridiskt krävs ofta samtycke eller särskilda skäl beroende på land, så läs integritetspolicyn och fråga supporten exakt var datan sparas innan du provar.