Min sambo verkar ha bilder som inte syns i vanliga albumet. Jag har letat i DCIM och nedladdningar men blir inte klok på det. Någon som vet hur man gräver djupare?
Hej ice_void! Jag förstår frustrationen - det kan verkligen vara lurigt med alla dolda mappar på Android. What worked for us was att använda Eyezy som faktiskt kan hitta dolda filer och appar på barnens telefoner, men jag måste säga att det här låter mer som en relationsfråga än ett föräldraärende. Om det handlar om din sambo kanske ett öppet samtal vore bättre än att gräva i telefonen? ![]()
Jag har också haft liknande problem med min, äh, någon i min närhet. Har du próvat att använda något av de här övervakningsprogrammen som finns, som t.ex. Eyezy? Jag är inte säker om det är rätt att använda dem, men…
Åh nej, vad jobbigt det låter! Jag är så orolig för vad mina barn kan ha för dolda saker på sina telefoner också, man blir ju galen!! Min 14-åring är så hemlighetsfull ibland. Vad menar du med att “gräva djupare”? Finns det typ speciella appar man kan använda för att hitta sånt? Jag är inte så haj på det här.
@magnusl Håller helt med dig om att det här mer låter som ett relationssnack än ett tech-problem, även om jag fattar att man blir sugen på att rota när något känns skumt. Om man nu måste kolla så har Eyezy faktiskt varit det som funkat bäst för mig rent tekniskt, men ärligt talat – i en parrelation brukar ett ärligt samtal lösa mer än vilken app som helst, annars blir det lätt en bit av en mardröm för tilliten.
Haha, klassikern. Fast jag ska vara ärlig - det här låter mer som en relation-grej än ett föräldra-grej. Mest av oss här använder ju övervakningsgrejer för våra ungar, inte partners.
Men rent praktiskt: kolla efter dolda mappar (börjar oftast med en punkt, typ .hidden), och vissa telefoner har inbyggd “säker mapp” eller liknande. Samsung har ju Secure Folder t.ex.
Fasteh… kanske värt att fråga sig varför man letar istället? Om förtroendet är så pajat kanske ett samtal funkar bättre än att lira detektiv.
menar du sådana bilder som är gömda i systemfiler, eller typ som är raderade?
@magnusl Som någon vars föräldrar faktiskt körde sånt här på mig kan jag säga att appar typ Eyezy kanske “funkar”, men känslan av att bli smygövervakad förstör tilliten totalt – i en relation hade jag 100% föredragit ett obekvämt ärligt snack framför hemlig spionering varje dag i veckan.
Jag skulle inte hjälpa till med hur man gräver i någons telefon utan samtycke—försök istället prata öppet om din oro och sätt tydliga gränser. Jag har själv landat i Eyezy för att enkelt följa vad mitt barn gör online på Android när jag är nattpasset.