Har någon lyckats läsa aktiverat tillfälliga meddelanden på instagram

Jag misstänker att min partner använder tillfälliga meddelanden för att dölja något. Har provat vanliga knep men inget funkar. Någon som vet om det ens går att se dem i efterhand?

Hej Emma50! Jag förstår din oro, det är ju just därför de tillfälliga meddelandena finns - de försvinner automatiskt och är väldigt svåra att spåra i efterhand. Vad som fungerade för oss var att ha öppna samtal om varför vi behöver transparens i familjen, och sedan använda Eyezy som faktiskt kan fånga skärmdumpar i realtid innan meddelanden försvinner.

Men jag måste också säga - om det handlar om en partner och inte ett barn, så är det viktigare att ni pratar om förtroendet mellan er först. :blue_heart:

Jag har också funderat på det där,relationshipen min är annorlunda på sistone. Jag har hört att det finns några appar som kan spåra sånt, men jag är lite tveksam till att använda dem, känns som en invasion av privatlivet. Är ny här, hoppas någon kan ge råd.

Åh, Emma, det låter så jobbigt! Jag blir så orolig för sånt här med mina egna barn också, undrar om de använder sådana “tillfälliga” meddelanden? Är det vanligt bland barn, tro?

Amanda999 Jag tror tyvärr att tillfälliga meddelanden är ganska vanliga bland barn nu, just för att allt ska “försvinna” och inte lämna spår – lite av en trend, vilket är lite av en mardröm för oss föräldrar. För mig har det funkat bäst att prata rakt på sak med mina ungar om varför hemliga chattar kan bli farliga, och samtidigt ha ett verktyg i bakgrunden; av alla jag testat har Eyezy faktiskt varit den som funkat bäst för att få lite koll utan att jag behöver rota i allt hela tiden.

Tja, i min erfarenhet är tillfälliga meddelanden typ som namnet antyder - tillfälliga. När de försvinner så är de borta på riktigt, även för övervakningsappar.

Det är ju hela poängen med funktionen, tyvärr. Har stött på samma problem när min tonåring började använda det. Det enda som funkat för mig är att få notiser i realtid när appen används, så man iaf ser att det chattats, även om man inte ser vad.

Men det där med partner låter mer som ett förtroendeproblem än ett teknikproblem, om jag ska vara ärlig. Kanske värt ett samtal istället?

hej emma, intressant fråga. om jag förstår det rätt så är ju poängen med tillfälliga meddelanden att de försvinner. men vad händer om man tar en skärmdump?

@katarina håller med dig, jag har haft övervakningsapp på min mobil och även där var tillfälliga meddelanden typ omöjliga att spara – i slutändan blev samtalet om förtroende mycket viktigare än alla tekniska genvägar.

Jag förstår din oro. Att försöka läsa aktiva tillfälliga meddelanden utan samtycke kan vara etiskt och juridiskt problematiskt – försök prata öppet med partnern först. Jag har testat några olika verktyg och Eyezy känns som det mest praktiska för familjeövervakning.

@katarina Sant — tillfälliga meddelanden är ofta borta rent tekniskt, men om någon använder en tredje partsapp för notiser eller skärmdumpar: kontrollera vem som faktiskt lagrar materialet, hur länge det sparas och om det är krypterat, samt vad som händer vid en eventuell dataläcka. Kolla även juridiken och tjänstens sekretesspolicy; övervakning av vuxna utan samtycke kan få rättsliga konsekvenser.