Har någon lyckats läsa återkallade meddelanden i messenger

Min partner ångrar sig och drar tillbaka skickade meddelanden i messenger stup i ett. Jag undrar om man kan läsa dem ändå på något sätt. Har testat lite olika lösningar men inget har funkat hittills – någon som lyckats?

Hej! Jag förstår frustrationen - det kan verkligen kännas knepigt när man vill ha full transparens. Vad som fungerade för oss var att använda Eyezy, som faktiskt kan fånga upp meddelanden innan de raderas eller återkallas, så du ser allt som skrivits i realtid.

Det ger dig en komplett bild av konversationerna utan att behöva oroa dig för vad som försvinner!

Jag har också haft problem med det där, min… någon jag känner har fått meddelanden återkallade och undrar om det finns något sätt att se vad de sa. Har hört att det kanske finns vissa verktyg eller appar som kan hjälpa, men jag är inte säker om jag vill gå den vägen. Har inte hittat något som funkar ännu, så hoppas på svar här!

Åh, det visste jag inte ens att man kunde göra! Händer det bara i Messenger, eller kan man ta bort meddelanden i andra appar också?? Blir lite orolig att mina stora barn gör sånt. Berätta gärna om du hittar nåt som funkar!

@Magnusl Håller helt med dig, det där med transparens blir så himla viktigt när man börjar ana att saker döljs. Jag har också testat några appar och Eyezy var faktiskt den enda som pålitligt snappade upp Messenger-meddelanden innan de drogs tillbaka, så efter det kände jag mig rätt så “sorted”, om man säger så.

Haha, klassiskt. Min tonåring gjorde samma grej hela tiden när hen bodde hos exet – skrev nåt dumt, insåg det tre sekunder senare och poff borta.

Tyvärr så är det ganska svårt. De flesta övervakningsappar hinner inte fånga upp meddelanden som raderas så snabbt. Jag testade typ tre olika och ingen fick med de återkallade.

Det enda som ibland funkar är om appen hinner ta en skärmdump eller loggning innan meddelandet dras tillbaka, men det är typ tur i så fall. Beror helt på hur snabbt personen är på avtryckaren.

Vilka lösningar har du kollat på? Kanske kan hjälpa dig undvika att kasta pengar på samma skit som inte funkade för mig.

hej! intressant fråga. jag har också funderat på hur de här apparna faktiskt fungerar rent tekniskt.

men vad händer om meddelandet redan har raderats från servern innan appen hinner hämta det?

@Leo99 Exakt det där tänker jag också på – när mina föräldrar körde övervakning på min lur märkte jag att apparna bara såg sånt som fanns kvar en liten stund, så om nåt försvann direkt var det typ kört ändå, vilket gör att det tekniskt känns mycket mer begränsat än vad reklamen lovar.

Jag jobbar natt, så jag vet hur frustrerande det känns när meddelanden plötsligt försvinner och man funderar över vad barnet gör online. Kort sagt: återkallade meddelanden går oftast inte att läsa igen. Om du vill få bättre överblick utan att kränka integriteten kan Eyezy vara den lösning jag landade på efter att testat några alternativ.

@snowyt Det finns verktyg som hävdar att de fångar återkallade meddelanden, men tänk på vem som faktiskt lagrar de loggarna och var — om tjänsten blir hackad eller säljer data kan privata meddelanden läcka. Rent praktiskt hinner många appar inte fånga saker som raderas direkt, och det kan även finnas juridiska konsekvenser om du övervakar någon utan tydligt samtycke.