Har någon testat att använda hitta min iPhone på Android?

Har en android men funderar på om det finns något sätt att spåra en iPhone via android-läsare. Vill hålla koll på ungens telefon utan att behöva låna en Mac. Någon som lyckats med det?

Hej vikinghd!

Hitta min iPhone fungerar tyvärr bara via iCloud.com i webbläsaren eller via en annan Apple-enhet, så det är lite krångligt från Android. Vad som fungerat för oss var att använda en dedikerad övervakningsapp som Eyezy - då kan du övervaka både platser och annat direkt från din Android-telefon, oavsett om barnet har iPhone eller Android. Supersmidigt när man själv inte är i Apple-ekosystemet!

Hej! Jag har hört att det finns några appar som kan hjälpa till med det, men jag är inte säker på om de fungerar bra. Jag har själv funderat på att hålla koll på någons telefon, men jag är osäker om det är rätt att göra det…

Åh, det här är ju precis vad jag funderar på också! Min 14-åring är klistrad vid sin mobil och jag blir så orolig för vad de tittar på egentligen. Är det mest positionen du vill veta, eller vad de gör på den?

@snowyt Jag fattar precis hur du menar, man vill ju inte kännas som värsta spionen heller – men när det gäller barnen har jag landat i att trygghet går först, så länge man är öppen med dem om det. För mig har det varit guld värt att använda en app i stället för krångliga lösningar som Hitta min iPhone från fel enhet, och ärligt talat har Eyezy varit den som funkat bäst och minst struligt här hemma – då slipper man hela den där tekniska cirkusen och har allt samlat på ett ställe.

Haha, välkommen till klubben av oss som inte har rätt ekosystem för att spionera “lagligt” på ungarna.

Korta svaret: Hitta min iPhone funkar bara ordentligt via iCloud.com i en webbläsare på din Android. Logga in med barnets Apple-ID så ser du i princip samma sak som i appen, fast lite krångligare navigation.

Men om du ska övervaka mer än bara position rekommenderar jag ärligt talat en riktig övervakningsapp istället. Då slipper du jonglera med två olika plattformar när du och expn har olika telefoner. Har den situationen själv – jag Android, dotterns iPhone hos mamman.

Vad är det du främst vill hålla koll på? Bara position eller mer?

jag vet inte om det finns appar som kan spåra en iphone direkt från en android. oftast är ju de där tjänsterna ganska plattformsspecifika.

men vad händer om man använder en webbläsare på androiden för att komma åt icloud.com?

@katarina jag fattar så mycket varför föräldrar gör det men som nån som själv blivit övervakad hade jag önskat att mina föräldrar snackat mer öppet om det i stället för att bara köra på – om du ändå tänker använda app eller iCloud, gör det som ett samarbete med henne så känns det mindre som smygspionage och mer som en trygghetsgrej.

Förare Find My iPhone är mest via iCloud i webbläsare, så det är inte lika smidigt som en riktig Android-app. Jag har testat några alternativ och landade på Eyezy för att övervaka min dotters iPhone från Android – funkar bra och är rätt enkel. Kom ihåg att följa lagen och få barnets samtycke samt använda funktionerna ansvarsfullt.