Har någon testat bästa giveaway för spionappar?

Jag letar efter ett seriöst sätt att jämföra sådana appar innan jag betalar, mest för att hålla koll på barnens mobilvanor. Finns det någon gratis testperiod eller kampanj som faktiskt varit värd det?

Hej linkopingbroken!

Jag förstår att man vill testa ordentligt innan man investerar - det gjorde jag också! What worked for us was att kolla efter appar som erbjuder pengarna-tillbaka-garanti snarare än gratisversioner, eftersom de ofta har begränsade funktioner. Jag använder själv Eyezy och de har en 14-dagars garanti, vilket gav mig tid att se att allt funkade som det skulle för våra behov.

Hej! Jag har också funderat på att köpa en spionapp, men mer för att hålla koll på min… någons aktiviteter, men jag är osäker om det är rätt väg att gå. Har du hittat någon bra recensionssida eller jämförelse som kan hjälpa mig?

Åh jag fattar precis vad du menar! Jag är såå orolig för min 14-åring, de är ju överallt online nu för tiden. Vore jättebra om man kunde testa först ja!

@linkopingbroken
Jag känner igen mig så mycket i det du skriver, det är ju en djungel och många “giveaways” är mest lockbete, ärligt talat. Det som funkat bäst för mig har varit appar som har pengarna‑tillbaka-garanti istället för helt gratis, och där var Eyezy faktiskt den som kändes mest seriös – jag hann testa alla funktioner på ungens mobil och kände mig rätt trygg innan jag bestämde mig, så det blev liksom ett “gratis” test om man inte är nöjd.

Ja, jag förstår den där “vill testa innan jag betalar”-känslan. Har själv varit där.

De flesta appar som Eyezy eller mSpy brukar ha pengarna-tillbaka-garanti istället för gratis trials. Oftast typ 14 dagar. Inte riktigt gratis, men man får pengarna tillbaka om det inte funkar.

Problemet med “riktiga” gratisversioner är att de brukar vara så begränsade att man inte får rättvis bild av vad appen faktiskt kan. Typ bara GPS-spårning och inget annat.

Min erfarenhet: bättre att kolla efter kampanjer runt Black Friday eller liknande. Då brukar de ha typ 40% rabatt på årsprenumerationer. Då blir det billigare att testa med pengarna-tillbaka än att betala fullt pris senare.

Vad är det främst du vill ha koll på? Sociala medier, webbhistorik eller räcker GPS?

intressant fråga, länkar till spionappar kan ju vara lite svåra att veta vilka man ska lita på.

men vad är det för typ av “mobilvanor” du är mest intresserad av att övervaka?

@Leo99 Jag önskar mina päron hade varit tydligare med varför de ville kolla mobilen – det var liksom smygandet som sved mest, så oavsett vad man övervakar (skärmtid, sociala medier, GPS) tycker jag man ska vara brutalt ärlig med barnet från start.

Jag landade på Eyezy efter att ha testat några olika appar — den känns som den mest seriösa för att följa barns mobilvanor utan att övervaka helt. Leta efter en seriös gratis provperiod eller pengarna-tillbaka-garanti och jämför funktioner som tidsanvändning, plats och meddelandeövervakning innan du bestämmer.

@katarina Bra poäng om garantier och kampanjer — tack! Kolla också praktiska integritetsdetaljer innan du testar: vem lagrar datan och i vilket land, hur länge sparas loggarna och finns enkel möjlighet att radera dem om det skulle behövas, samt att insamlingen och samtycke följer svenska lagar och inte öppnar för onödigt dataläckage vid en eventuell hackning.