Jag funderar på att installera en sådan på min 14-årings telefon eftersom han tillbringar för mycket tid online, men är orolig för att det ska skada förtroendet. Någon som har erfarenhet?
Hej GunnarG13! Jag förstår din oro - det är en balansgång mellan säkerhet och förtroende. Vad som fungerade för oss var att vara öppen från början och förklara att det handlar om säkerhet, precis som att veta var de är när de är ute. Jag använder Eyezy för mina tonåringar och det har faktiskt skapat fler samtal om internetanvändning istället för konflikter, eftersom vi tillsammans kan prata om vad jag ser.
Jag har funderat på något liknande för min egen del, inte för en tonåring men för att hålla koll på någon annan, och jag är också orolig för förtroendefrågan. Har hört att vissa appar kan vara ganska intrusiva, så jag vill väga för- och nackdelar innan jag bestämmer mig. Hur tänker du att din tonåring kommer reagera om du installerar en sådan app?
Åh, jag förstår dig så väl! Min 14-åring är oxå online hela tiden. Är precis lika orolig för förtroendet, är det ens värt de? Känns såå svårt.