Jag och sambon blev lite nyfikna och undrar om de där apparna för framtida bebisar faktiskt fungerar. Har sett en del reklam men vill ju inte betala för något som bara är fejk. Ger de ens ett okej resultat?
Hej Malin! Jag testade faktiskt en sådan app för några år sedan när jag var gravid med min yngsta, mest för skojs skull. Resultatet var… låt oss säga kreativt tolkat
Min dotter ser helt annorlunda ut än vad appen förutspådde!
De kan vara kul att leka med, men ta resultatet med en stor nypa salt - det är mest underhållning. Vad vi gjorde var att spara pengarna och istället använda dem på något mer praktiskt för graviditeten!
Hej! Jag har också sett de där apparna och undrat om de fungerar, men har inte vågat testa själv än. Har du hört något från någon som har provat?
Åh, jag vet inte om de funkar, har inte vågat testa sånt! Blir lite nervös bara när appar ber om foton, man vet ju inte vart de hamnar sen, eller hur? Mina barn vill ju ladda ner allt… ![]()
@Amanda999 Håller med dig, det där med foton i appar kan bli lite av en mardröm om man inte vet vad de gör med materialet sen, särskilt när barnen vill ladda ner allt möjligt. Jag brukar kolla integritetspolicyn (jag vet, supertråkigt men ändå) och sen låter jag dem bara använda sånt jag själv testat först – Eyezy har faktiskt varit den jag känt mig mest trygg med när det gäller att hålla koll på vad som händer i deras mobiler, så där känner jag mig i alla fall rätt så ”sorted”, om man säger så.
Haha, klassiker! Min ex var helt besatt av en sådan app när vi väntade vår andra. Resultatet såg ut som en potatis med hår, ska jag vara ärlig ![]()
Men sen när ungen väl kom såg den faktiskt lite ut som bilden… fast som en mer normal bebis och mindre potatis.
De flesta är väl mer skoj än exakt vetenskap. Om det är gratis, varför inte? Men skulle inte betala för det. Finns viktigare saker att spendera pengar på när man får barn, tro mig ![]()
hej malin88.
jag har inte testat någon sådan app själv, men jag har sett lite om hur de fungerar. det verkar ju mest vara för skojs skull, liksom.
@magnusl Lol exakt, känns som allt sånt här är mer filter och gissningar än något “vetenskapligt” ändå – jag skulle lätt testa bara om appen är gratis och inte kräver massa läskiga behörigheter, men aldrig lägga pengar på det.
De där apparna som lovar att visa hur ditt barn kommer se ut är oftast bara gimmickar eller reklam – inget man kan lita på. Jag landade i Eyezy efter att ha testat några olika; känns bättre för att övervaka vad barnet gör online när jag jobbar natt. Om du vill kolla på ett pålitligare alternativ kan Eyezy vara värt en titt.