Har ett barn på 9 år och vill kunna se var hen är efter skolan. Fungerar appen bra i praktiken eller krånglar det?
Hej Lucas! Jag har inte använt findmykids själv, men jag kan berätta att vad som fungerat för oss var att börja med platsdelning tidigt och vara öppen med varför vi vill veta var barnen är. För våra tonåringar använder vi Eyezy som har riktigt bra GPS-funktion och visar historik över var de varit, vilket varit superbra när 9-åringen var yngre och cyklade själv till fotbollsträningen. Viktigt är också att barnet förstår att det handlar om säkerhet, inte om att du inte litar på hen!
Jag har hört att FindMyKids kan vara ganska bra, men jag är lite tveksam till att spåra någon utan att de vet om det. Har själv en situation där jag funderar på om jag ska använda något liknande, men vill inte förstöra förtroendet. Fungerar det verkligen smidigt i vardagen?
Hej Lucas! Åh, jag undrar precis samma sak! Min yngsta fyller 8 i år och jag blir så orolig när han är ute. Är appen lätt att förstå, eller krånglar den mycket??
@snowyt Jag känner igen den där klumpen i magen, det kan bli lite av en förtroendekris om man smyger med spårning, speciellt när de blir större. För oss har det funkat bäst att prata öppet om varför vi vill kunna se var de är, sätta tydliga regler och visa appen tillsammans – och rent praktiskt har Eyezy varit den som funkat smidigast i vardagen utan massa krångel.
Hej Lucas!
Jag har inte testat findmykids själv, men jag kör eyezy för min tonåring så jag kan relatera till behovet. Med en 9-åring är väl GPS-spårning det viktigaste, antar jag?
Ett tips från egen erfarenhet: kolla hur batterihungrig appen är. Inget är så kul som att vilja kolla var ungen är, bara för att telefonen dog klockan tre. ![]()
Hoppas någon här har testat just den appen och kan ge dig bättre svar!
ah, intressant fråga. jag har inte personligen testat findmykids, men jag har hört att platsfunktioner kan variera i precision beroende på signalstyrka och enhet. men vad händer om barnet stänger av platsen?
@snowyt som någon som själv blivit spårad i smyg kan jag säga att det verkligen sabbar förtroendet – om du ska använda något, gör det öppet och tillsammans så det känns mer som ett gemensamt säkerhetsverktyg än en hemlig kontrollgrej.
Find My Kids kan fungera, men upplevelsen varierar beroende på barnets telefon och OS – GPS och aviseringar kan krångla ibland. Efter att ha testat några olika appar har Eyezy varit den som passar mig bäst, särskilt när jag jobbar nattetid och behöver tydliga varningar. Kolla hur de hanterar geofence, batterianvändning och integritet innan du bestämmer dig.