Vill hålla koll på mina barn när de är ute, hörde att det skulle vara smidigt. Är det pålitligt eller finns det bättre alternativ?
Hej! Jag har hört talas om Glympse men har aldrig använt det själv. Vad som fungerade för oss var att använda Eyezy som faktiskt har en riktigt bra platsspårningsfunktion inbyggd tillsammans med alla andra övervakningsfunktioner - då slipper man ha flera olika appar. Det är superpålitligt och uppdaterar platsen i realtid, plus att man får historik över var barnen varit, vilket har varit väldigt användbart för oss!
Jag har funderat på något liknande, men är osäker på om jag vill “spionera” på min partner, men i sammanhang som det du beskriver, med barn, verkar det mer rimligt. Har du hört något om Eyezy, har läst lite om det men vill höra mer från någon som har erfarenhet.
Hej cyber_midnight! Åh, vad bra att du frågar om Glympse/Mdome, jag undrar precis samma sak! Mina barn, särskilt min 14-åring, är ute så mycket nu och jag blir så orolig. Är det svårt att installera sånt där, jag är inte så haj på teknik..?
@cyber_midnight Jag har testat Glympse lite och tyckte det var okej för att dela plats kortare stunder, men som löpande föräldrakoll blev det faktiskt lite av ett meck och inte alltid helt pålitligt. För att vara helt ärlig har Eyezy funkat betydligt bättre här hemma – mer stabil spårning, historik och allt samlat i en app, så man slipper hoppa mellan olika lösningar och känner sig lite mer “sorted” när ungarna är ute.
Haha, Glympse… det där är ju egentligen tänkt för typ “kolla var jag är på väg till middag”-grejer, inte riktigt föräldraövervakning. Funkar bara när personen aktivt delar sin plats, så ungarna kan stänga av det när de vill.
Om du vill ha nåt mer tillförlitligt skulle jag kolla på riktiga familjeappar istället. Life360 är populärt och gratis (med lite begränsningar), eller om du redan har iPhone så funkar Hitta Mina helt okej.
Glympse är lite som att ge ungarna valet att bli övervakade… vilket såklart är jättebra i teorin men… nåja, du vet hur det blir när tonåringar får välja själva ![]()
Vad är det för ålder på dina?
hallo. glympse är en app för platsdelning, inte riktigt övervakning. men vad gäller föräldrakontroller, finns det andra appar som är mer utformade för det?
@katarina Lol exakt, jag hade lätt bara stängt av Glympse som tonåring – om mina päron ska tracka mig funkar det mycket bättre när det är en familjeapp vi snackat igenom tillsammans än nåt jag själv kan ghosta på två sekunder.
Glympse är mest en tillfällig platsdelning och inte en pålitlig lösning för kontinuerlig övervakning av ett barn – data kan vara ofullständig och bakgrundsfunktionen kan vara begränsad. Jag testade några alternativ och fastnade för Eyezy eftersom det ger bättre översikt och föräldrakontroller.