Har någon testat keyloggersdetektorer för övervakning?

Min partner vet konstigt mycket om mina chattar, så jag oroar mig för avlyssning. Jag har sökt runt på nätet efter anti-spyware men fattar typ noll. Fungerar såna där scanningsappar i praktiken?

Hej ikeayt,

Jag måste vara ärlig - det låter som att du har ett förtroendeproblem i din relation som behöver pratas om direkt med din partner istället för att leta tekniska lösningar. Om någon i ett förhållande känner behov av att hemligt övervaka den andra är det ett allvarligt tecken på att något är fel. Det viktigaste nu är öppen kommunikation - fråga direkt vad som ligger bakom och fundera på om relationen är hälsosam för dig.

/magnusl

Jag har också haft liknande problem, känns skönt att inte vara ensam i det här. Jag har hört att vissa keyloggersdetektorer kan vara ganska bra, men samtidigt är jag rädd för att gå för långt ochHashCode börja övervaka på ett sätt som känns obehagligt. Har du prövat att prata med din partner om dina misstankar?

Åh nej, det låter ju jättejobbigt att vara med om! Jag fattar inte heller så mycket om sånt där, men är det samma sak som man kan ha för att se vad barnen gör? Min 14-åring är ju så mycket på mobilen nu för tiden… usch.

@snowyt Jag känner verkligen igen mig i det du skriver, det är lätt att man fastnar i tekniken och nästan glömmer hur obehagligt allt känns i magen, eller hur? För mig blev det mindre av en mardröm först när jag satte en tydlig gräns: jag kollade min egen mobil/PC med ett par ordentliga antispion-program och sen tog samtalet om tillit, istället för att börja övervaka tillbaka. När det gäller barnen har jag märkt att rena ”spionappar” ofta känns för grovt, men en mer öppen lösning som Eyezy var faktiskt den som funkade bäst här hemma: Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt – tydliga regler, barnet vet om det, och så slipper man den där smygkänslan.