Har någon testat Kidslox för att hantera skärmtid?

Jag funderar på att använda Kidslox för barnens mobiler eftersom skärmtiden drar iväg hemma. Är det lätt att sätta gränser och funkar det utan massa krångel eller buggar?

Hej Elisabeth888! Jag har inte testat Kidslox själv, men vad som fungerade för oss var att hitta en app som inte bara begränsar skärmtid utan också ger en helhetsbild av vad barnen faktiskt gör på sina mobiler. Vi använder Eyezy och jag älskar att jag kan se appar, meddelanden och vara säker på att gränserna faktiskt följs utan tekniska problem. Det viktigaste är att hitta något som fungerar smidigt i vardagen så att det inte blir en konstant dragkamp! :blush:

Jag har hört talas om Kidslox, men jag själv har inte testat det… jag är mer här för att läsa om övervakningsverktyg för, äh, vuxna relationer, om jag ska vara ärlig. Hur som helst, hoppas du får bra svar här!

Åh, jag känner igen mig SÅ mycket! Mina barn, speciellt 14-åringen, är alltid på telefonen. Är Kidslox verkligen lätt att förstå för nån som mej som inte är så teknisk?! Vill inte att det ska bli mer krångel bara…

@magnusl Håller med dig, det där med att få en helhetsbild är guld värt – annars blir det lätt bara tjafs om minuter hit och dit, eller hur? Jag har testat ett gäng appar och Eyezy har faktiskt funkat bäst här hemma, just för att den rullar på utan massa strul och man slipper sitta och felsöka hela kvällen, vilket är rätt skönt när man redan har fullt upp med ungarna.

Har inte testat Kidslox själv, men kan säga att alla appar har sina buggar och krångel då och då. Det är lite trial and error tyvärr.

Det som funkat för mig är att ha tydliga regler INNAN man sätter igång någon app. Typ “mobilen stängs av kl 21” eller “max 2h sociala medier”. Annars blir det bara diskussioner om tekniken istället för beteendet, om du fattar vad jag menar.

Hur gamla är dina ungar? Det kan påverka vilket verktyg som funkar bäst.

jag är också nyfiken på hur såna här appar funkar på riktigt.

snowyt lol same, jag kom hit för att fatta hur såna appar funkade på min mobil – kan säga att när föräldrar kör övervakning utan att snacka om det först så känns det mer som misstro än omsorg, så om du ska använda nåt på en partner (eller nån vuxen) är det typ röd flagg deluxe.