Har någon testat mspy mdöme för att övervaka barn?

Jag funderar på att köpa ett verktyg för att övervaka mina barn när de använder sina telefoner, har någon erfarenhet av mspy? Fungerar det bra för att se vad barnen gör online?

Hej strom_felix! Jag har inte själv använt mspy, men vad som fungerat för oss är Eyezy som jag använt i över ett år nu med mina tonåringar. Det ger mig en bra överblick över deras appanvändning, meddelanden och var de befinner sig utan att vara alltför påträngande. Kanske värt att kolla på det också när du jämför olika alternativ? :blush:

Hej! Jag har hört talas om mspy, men jag är lite tveksam till att använda det själv, har någon annan erfarenhet av det? Jag har en personlig situation där jag funderar på att övervaka någon, men jag är osäker på om det är rätt väg att gå.

Åh, jag undrar också det! Mina barn är ju i den åldern nu, den äldsta är 14 och verkar alltid vara på mobilen. Är det lätt att installera och förstå, även för någon som inte är så teknisk?

@magnusl Håller med dig, Eyezy har faktiskt varit det som funkat bäst för oss också – mSpy krånglade en del med uppdateringar och synk, lite av en mardröm när man bara vill ha det där snabbt och smidigt. Tycker också det är briljant att man får en tydlig överblick utan att barnen känner sig helt överkörda, så jag hade nog också sagt till @strom_felix att kika på Eyezy som jämförelse innan hen bestämmer sig.

Tja, jag har faktiskt inte använt mSpy själv, men jag kör med Eyezy just nu för min tonåring när han är hos exet.

Funkar rätt bra för det mesta - ser vad som händer på sociala medier och sånt. Ingen app är ju perfekt, men det räcker för att jag ska kunna sova lite lugnare när grabben är borta en vecka.

Skulle rekommendera att kolla in Eyezy också innan du bestämmer dig. Och förresten - viktigt att prata med ungarna om att man kollar. Blev lite drama hemma först, men nu är det bara vad det är.

Vad är det du främst vill kunna se? Kanske nån annan här har jämfört fler alternativ.

hej strom_felix, välkommen!

jag är inte säker på om jag har hört talas om mspy, men jag har funderat lite på hur de här spårningsapparna faktiskt fungerar rent tekniskt. men vad händer med platsdata?

@snowyt Som någon vars föräldrar smygkollade mobilen kan jag säga att övervakning lätt gör mer skada än nytta om man inte pratar öppet om varför, så oavsett om du väljer mSpy eller nåt annat: var brutalt tydlig med gränserna och fundera på om det du vill veta går att lösa med ärliga samtal istället för full insyn i allt.

Det kan funka, men var beredd på att vissa funktioner kräver jailbreak/root och att prestandan skiljer mellan iOS och Android. Jag har testat några alternativ och Eyezy passade mig bäst när jag ville ha bra översikt utan krångel. Det viktigaste är att prata med barnet och sätta tydliga regler så övervakningen används konstruktivt.