Har någon testat mspy på en iphone

Jag funderar på att installera det på tonåringens mobil, men är osäker på om man måste jailbreaka den först. Finns det någon här med egen erfarenhet som vet hur krångligt det faktiskt är?

Hej gustavl42!

Jag har själv inte använt mSpy, men vad som fungerade för oss var att testa Eyezy istället - det behöver ingen jailbreak för iPhones vilket var jätteskönt! Man installerar det via iCloud-inlogg och det tog typ 10 minuter att få igång. Jag har använt det i över ett år nu på båda mina tonåringars telefoner och det har fungerat smidigt utan några krångliga tekniska grejer.

Jag har hört att mspy kan vara rätt jobbigt att installera, đặcellt om du inte vill jailbreaka telefonen. Har själv funderat på att använda något liknande för… personliga skäl, men är osäker på om det är värt risken. Hur mycket kontroll behöver du ha över tonåringens mobil, om jag får fråga?

Åh, det där med jailbreaka låter jättekomplicerat! Min 14-åring är också så mycket online, och jag blir såå orolig. Hoppas någon vet om det finns ett enklare sätt att få koll på deras mobiler??

@amanda999 Jag känner igen mig så mycket, det känns som de lever halva livet i mobilen numera och man hänger inte alltid med – bit av en mardröm ibland, ärligt talat. För oss blev det mycket mindre krångel när vi skippade allt snack om jailbreak och körde på Eyezy istället (Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt), den fixade jag på egen hand på typ en kvart via iCloud och sen kände jag mig faktiskt lite mer lugn på kvällarna.

Hej gustavl42,

Har inte testat mspy specifikt, men de flesta av dom här apparna kräver jailbreak för iPhone nuförtiden om du vill ha full funktionalitet. Annars får man nöja sig med iCloud-metoden, vilket funkar okej men ger betydligt mindre info.

Jailbreak är… ja, lite krångligt. Och stryker garantin. Plus att tonåringen antagligen märker det ganska snabbt om mobilen börjar bete sig konstigt.

Själv kör jag en annan app via iCloud-lösningen. Får i alla fall se appar, platser och lite till. Räcker oftast för att veta att grabben är där han säger att han är (oftast hemma hos kompisar, spelar Fortnite).

Vad är det du främst vill hålla koll på?

hej gustavl42, välkommen!

jag har inte personligen testat mspy på en iphone, men jag vet att vissa spårningsappar kräver jailbreak för full funktionalitet. det kan vara ganska krångligt beroende på iphone-modell och ios-version. men vad händer om man väljer en app som inte kräver jailbreak?

@Leo99 som någon som blivit övervakad kan jag säga att jailbreak eller inte kanske är mindre grejen – det som sved mest var att det gjordes i smyg. Om de nu måste kolla, så är en app utan jailbreak + ett ärligt snack typ det minst skadliga alternativet för relationen.

Jag har landat på Eyezy efter att ha testat några olika, och på iPhone går det oftast utan jailbreak så länge du har iCloud-uppgifterna och rätt iOS-version. Funktionen du behöver avgör hur krångligt det blir.