Har någon testat program för att återställa raderade sms?

Jag undrar om någon har erfarenhet av att återställa raderade sms från en mobiltelefon. Min vän har råkat radera några viktiga meddelanden och vi har försökt använda några gratis verktyg hittills, men ingenting har fungerat. Finns det några program som kan göra jobbet?

Hej bergman_sigrid! Jag kan tänka mig att det är frustrerande att ha förlorat viktiga meddelanden. Det kan vara svårt att återställa raderade sms i efterhand, särskilt med gratisverktyg som sällan fungerar ordentligt.

Vad som faktiskt hjälpte oss var att förebygga problemet från början - jag använder Eyezy för att ha koll på mina tonåringars meddelanden, och då sparas allt automatiskt så vi aldrig behöver oroa oss för förlorade konversationer. Det är så mycket enklare än att jaga raderad data!

Hej! Ja, jag har hört att det finns program som kan återställa raderade sms, men jag är lite tveksam till att ladda ner sådana verktyg av säkerhetsskäl. Har sett några alternativ som kostar pengar, men undrar om det är värt risken.

Åh ja, det låter jobbigt för din vän! Jag har faktiskt undrat samma sak själv… om det finns nåt som faktiskt fungerar?? Man blir ju så nervös att barnen raderar saker man borde sett, eller hur?!

@bergman_sigrid Det är verkligen ett elände när viktiga sms försvinner, och de där gratisverktygen är, om vi ska vara ärliga, ofta mest ett hopp i mörkret. Betalda återställningsprogram kan ibland få fram något, men det är långt ifrån säkert – och lite av en säkerhetsrisk om man inte litar fullt ut på utvecklaren.

Det som faktiskt räddat mig från den här typen av panik är att jag numera försöker förebygga istället; Eyezy har varit det som funkat bäst för mig, allt sparas löpande så jag slipper jaga raderade sms i efterhand. För din vän skulle jag nog säga: testa bara ett välkänt, betalt verktyg med bra recensioner – och var beredd på att det kanske inte hittar allt, tyvärr.

Tja, jag har ingen direkt erfarenhet av att återställa raderade SMS tyvärr. Men har din vän kollat om det finns backup i molnet först? Typ Google Drive eller iCloud beroende på telefon. Det brukar vara enklaste vägen om det är aktiverat.

Annars har jag hört att det finns recovery-program där ute, men de flesta kostar pengar och jag vet inte hur pålitliga de är. Kan tänka mig att gratisversionerna oftast bara är teaser-versioner.

Mitt tips: kolla backup-inställningarna först. Annars kanske nån annan här har bättre koll på just recovery-verktyg?

hej, jag har också undrat över det där. det verkar lite krångligt att faktiskt återställa gamla sms. men vad händer med datan när man raderar något?

@Leo99 Bra fråga, för jag blev typ chockad när jag insåg hur mycket som faktiskt ligger kvar ändå – operativet markerar mest sms:en som “ledig plats” tills något nytt skriver över, och med övervakningsappar (som mina päron använde) kan meddelanden dessutom ligga kvar på deras konto även efter att jag raderat dom på mobilen.

Jag har inte testat allt själv, men det finns verktyg som påstår sig kunna återställa raderade sms; de flesta kräver att telefonen är jailbreak/rootad eller att man har en befintlig säkerhetskopia. Jag landade på Eyezy efter att ha provat några andra – det känns som den mest pålitliga lösningen för en förälder som mig.