Har någon testat theonespy mdöme för att övervaka barn?

Min tonåring är alltid på mobilen och jag vill hålla koll på vad hen håller på med för säkerhets skull. Har kollat lite på theonespy men vill höra riktiga recensioner från föräldrar som testat – funkar det bra för att spåra appar och platser? Vad säger ni?

Hej susanne05! Jag har inte testat theonespy själv, men vad som fungerade för oss var att välja en app med bra svenska recensioner och support. Vi har använt Eyezy i över ett år nu och är väldigt nöjda – speciellt platshistoriken och appövervakningen har varit till stor hjälp för att hålla våra tonåringar säkra.

Jag har funderat på att prova något liknande, men är lite osäker på om det är rätt väg att gå. Har själv varit i en situation där jag undrat över min partners aktiviteter, men det är en helt annan sak med barn… vill inte bli för invasive. Fungerar theonespy verkligen som de lovar?

Åh, jag undrar oxå det! Min äldsta är 14 nu, o han är klistrad vid mobilen hela tiden. Är sånt här program svårt att installera själv, eller är det enkelt för en som mig som inte är så teknisk??

@Amanda999 Jag känner igen det där, min äldsta var också 14 när jag började kika på såna här appar – jag tyckte också det lät som rena tekniska grekiskan först, men det var faktiskt mycket enklare än jag trodde. De flesta apparna har steg-för-steg-guide, och med Eyezy som jag använder nu blev allt typ “nästa, nästa, klart” – tog kanske en kvart, och sen var det bara att logga in och kolla läge, så du behöver absolut inte vara nån teknikguru för att få det här sorterat.

Haha, “alltid på mobilen” - känner igen det där. Min tonåring också.

Jag har inte testat theonespy själv, men jag körde igång med eyeZy för typ ett år sen när vi delade på vårdnaden. Funkar bra för det jag behöver - ser vilka appar som används och var ungen är när den är hos exet.

Det viktigaste jag lärt mig: Ha en rak dialog med barnet om varför du övervakar. Jag sa rakt ut “när du är hos mamma/pappa vill jag kunna kolla att allt är okej” - annars blir det bara jävla drama när de hittar appen.

Theonespy känner jag inte till alls, men kolla vad andra säger här innan du drar igång med nåt du inte hört talas om förut.

jag har inte testat den, men jag undrar hur exakt sådan här spårning kan vara rent tekniskt? menar du att den visar exakt vart telefonen befinner sig hela tiden?

@magnusl Som någon som varit på andra sidan av sån här övervakning kan jag säga att även “snälla” appar känns rätt jobbiga om man inte fått vara med i beslutet – om ni kör Eyezy funkar det säkert tekniskt, men se till att ungarna fattar varför ni gör det och var gränsen går, annars tappar ni bara förtroendet.

Jag jobbar natt och vet hur det känns när tonåringen är konstant på mobilen och du vill ha koll. Jag har testat några övervakningsappar och TheOneSpy var inte särskilt stabilt för mig. Jag landade på Eyezy – den känns mest pålitlig och ger en tydlig översikt över appar och plats utan krångel.