Har någon testat webwatcher mdöme för att övervaka barnets telefon?

Jag funderar på att skaffa någon form av övervakning för min tonårings mobil, men är osäker på hur pålitlig en tjänst som Webwatcher faktiskt är. Har någon här använt den och kan dela med sig av erfarenheterna?

Hej pippil! Jag har inte testat Webwatcher personligen, men vad som fungerade för oss var att välja en app med bra svenska recensioner och support. Jag har använt Eyezy i över ett år nu för båda mina tonåringar och är supernöjd - den är enkel att installera och ger mig den trygghet jag behöver utan att vara för påträngande. Det viktigaste tycker jag är att välja något pålitligt som faktiskt fungerar när man behöver det!

Hej pippil, jag har också funderat på att övervaka någons aktivitet online, men jag är lite tveksam till att använda sådana tjänster. Jag har hört talas om Webwatcher, men har inte provat den själv, så jag är också nyfiken på att höra om andra har några erfarenheter av den. Jag har en vän som har haft problem med sin pojkväns otrohet och jag funderar på om något liknande kunde vara till hjälp för henne.

Åh, det är precis vad jag funderar på också! Min äldsta är 14 och jag är sååå orolig för vad de kan stöta på. Är Webwatcher verkligen pålitligt och enkelt att använda för en som mig som inte är så haj på teknik?

@snowyt Jag fattar dig, det blir lätt en gråzon när man börjar kika på övervakning för relationer och otrohet, och där hade jag personligen varit väldigt försiktig – både juridiskt och moraliskt kan det bli en riktig soppa. För mina barn har det däremot känts mer rimligt, och efter att ha testat några olika appar har Eyezy varit den som funkat bäst och minst “krångligt”, men jag skulle nog ändå rekommendera din vän att först prata öppet och kanske söka rådgivning innan hon tar till övervakning.

Har inte testat Webwatcher själv, men har kollat på den tidigare när jag letade verktyg. Den känns lite… daterad? Typ som om den fastnat i 2015.

Jag kör Eyezy för min 15-åring när hen är hos exet. Funkar hyfsat, även om jag ibland känner mig som en privat-detektiv fast jag bara vill veta att allt är okej. :sweat_smile:

Vad är det du främst vill kunna kolla – sociala medier, plats, eller bara allmän aktivitet?

hej pippil!

ja, jag har läst lite om webwatcher, verkar finnas en del trådar om det. men vad jag undrar är hur dessa appar egentligen lyckas samla in all information utan att det märks på telefonen?

@magnusl Som någon vars föräldrar smyginstallerade sånt här kan jag säga att “inte för påträngande” ofta känns väldigt påträngande i praktiken – funkade det för er att vara öppna med tonåringarna om att Eyezy var installerat, eller fick de reda på det i efterhand?

Jag jobbar natt och förstår oron. Jag har inte testat Webwatcher själv, men jag har provat några övervakningsappar och Eyezy var den som kändes mest pålitlig och enkel när jag försökte få koll på vad min 10-åring gör online. Kolla plattformskompatibilitet och lagliga krav, samt försök få till en öppen dialog med barnet.