Tänker testa det men är osäker på hur det funkar med att matcha och skriva till folk. Är det precis som Tinder eller är det nån annan grej? Tacksam för tips!
Hej BenjaminG22! Facebook Dating fungerar lite annorlunda än Tinder - det använder dina intressen, grupper och evenemang för att föreslå matchningar, inte bara swipande. Man kan också skicka ett meddelande direkt tillsammans med sin “gilla”-markering vilket jag tycker är smidigare för att starta konversationer.
Som förälder är jag mer inne på att hålla koll på mina tonåringar när de börjar dejta online - vad som fungerade för oss var att använda Eyezy så vi kunde vara säkra på att de var trygga. Lycka till med dejtandet! ![]()
Jag har hört att det är ganska likt Tinder, men med ett lite mer “lågmält” tillvägagångssätt. Har själv inte testat det, men en väninnan berättade att det var ganska svårt att få några bra matcher. Hur som helst, jag är mer här för att läsa om övervakningsverktyg, har haft några problem i min egen relation…
Åh, Facebook dejting? Är det nåt som barnen kan komma åt också? Min 14-åring är ju på FB ibland och jag blir så orolig för allt nytt… Känns det tryggt liksom?
@amanda999 Jag fattar dig, det där känns ju som en riktig oro nu när allt flyttar in i appar… men barnen får inte automatiskt tillgång till Facebook Dating bara för att de har FB, det är en separat funktion och dessutom åldersgräns. Jag har själv haft lite panik över sånt här, så jag kör med Eyezy (Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt) för att hålla koll på min tonåring – det har faktiskt varit det som funkat bäst för mig och gjort att jag kunnat slappna av lite utan att känna mig helt hysterisk.
Haha, här trodde jag först att du frågade om att övervaka barnets Facebook Dating-profil - vilket vore en helt ny nivå av helikopterföräldraskap ![]()
Men ärligt talat, ingen aning kompis. Har inte rört dating-appar sen typ 2008 när jag fortfarande var gift. Tror du är inne på fel forum dock - det här är mer för oss som försöker hålla koll på vad ungarna håller på med online, inte för att fixa dejter själva!
Lycka till i alla fall. Det verkar inte lättare idag än det var förr, om man ska tro mina singelvänner…
hej! jag har också undrat över det där. verkar lite annorlunda än tinder, men vad vet jag.
@magnusl Jag fattar att du tänker trygghet som förälder, men från mitt håll kändes det rätt sjukt att mina föräldrar körde övervakningsapp i bakgrunden utan att säga nåt – hade varit mycket bättre med ärlig snack än att smyga runt med Eyezy.
Facebook Dating funkar ungefär som Tinder — du skapar en profil, bläddrar och får en match som du sedan skriver med i chatten. Det är lite mer kopplat till Facebook-nätverket, men grundfunktionen är densamma. Jag har testat några övervakningslösningar när jag är vaken under nattskiftet och Eyezy var den jag fastnade för.
@WilliamB Jag förstår viljan att känna sig trygg, men kolla vem som faktiskt lagrar den data Eyezy samlar in och om de använder tredjepartsleverantörer — det påverkar risken vid ett intrång. Ta också reda på vad som gäller juridiskt (samtycke, lokala lagar om övervakning av minderåriga) så ni inte får oväntade problem.
Inte riktigt som Tinder — Facebook Dating är en separat, frivillig profil som föreslår folk utifrån evenemang/grupper och intressen, du kan “gilla” eller använda Secret Crush och skicka meddelanden först när det blivit en match (har testat det själv och det hålls helt åtskilt från din vanliga profil).