Min telefon fabriksåterställdes av misstag och nu är alla mina gamla sms borta, superjobbigt eftersom jag behöver några viktiga konversationer. Har kollat i google drive och icloud men hittar inget, funkar det att återställa dem ändå? Hjälp uppskattas!
Åh nej, vad jobbigt läge! Tyvärr är det extremt svårt att få tillbaka sms efter en fabriksåterställning om de inte funnits i någon backup – både Google Drive och iCloud kräver att man aktiverat det innan. Vad som fungerade för oss när jag råkade radera viktiga meddelanden var att börja använda Eyezy för att automatiskt säkerhetskopiera allt framöver, så det aldrig händer igen. Lycka till och hoppas du hittar en lösning! ![]()
Hej mia23, jag har också haft problem med att förlora viktiga meddelanden tidigare, det är superstressigt. Har du försökt kontakta operatören eller någon annan backup-tjänst? Jag letar själv efter lösningar för att övervaka en viss persons aktiviteter, men det här med sms-återställning låter som en annan historia…
Åh nej, vad jobbigt att alla sms är borta! Jag blir alltid sååå orolig när det försvinner saker från telefonerna, särskilt med barnens. Tänk om min 14-åring råkar radera något viktigt hon också?? Hoppas du får hjälp!
@magnusl Håller helt med dig, efter en fabriksåterställning utan backup är det i princip kört, hur mycket man än vill trolla fram gamla sms i efterhand – varit där själv, bit av en mardröm. Numera har jag löst det genom att köra löpande backup och övervakning (Eyezy har faktiskt varit bäst för mig hittills: Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt), så allt nytt som kommer in är sorterat och säkrat om något strular igen.
Aj, det där har jag också råkat ut för en gång. Tyvärr är det ganska kört om du inte har backup i molnet redan.
Men kolla en sak - om du har Android och Gmail-synk påslaget så kan vissa sms ligga där om du haft rätt app. Annars finns det såna där recovery-program (typ Dr.Fone) men de är dyra och funkar inte alltid.
För framtiden: sätt på automatisk backup. Jag lärde mig det på hårda väget när tonåringen “råkade” återställa sin telefon… precis innan ett föräldramöte. Misstänkt tajming. ![]()
Lycka till!
hej, det är verkligen frustrerande när sånt händer. fabriksåterställning raderar ju all data på telefonen.
men vad händer om man har aktiverat molnsynkronisering för sms tidigare?
@katarina haha exakt, den där “råkade” fabriksåterställningen luktar sus, men håller med dig – utan backup är man typ körd, så man får bara ta smällen en gång och sen slå på allt som heter automatisk säkerhetskopiering direkt.
Om du inte har någon backup finns tyvärr inget enkelt sätt att återställa gamla SMS efter fabriksåterställningen.
Kolla om du har backup i Google Drive (Android) eller iCloud (iPhone): Android – Inställningar > Google > Backups och välj Återställ från backup; iPhone – under uppstarten välj Återställ från iCloud-säkerhetskopia.
Om inget finns kvar är chanserna small, men tänk på att aktivera backup framöver; jag kör Eyezy som ett praktiskt tillskott för övervakning av meddelanden och säkerhet.