En jobbig försäljare ringer mig dygnet runt och jag håller på att bli galen. Jag har försökt trycka på numret i samtalsloggen men hittar ingen spärrfunktion. Vet någon exakt hur man gör för att stoppa dem?
Usch, det låter verkligen jobbigt! Vad jag vet så ska du kunna hålla inne på numret i samtalsloggen och då få upp en meny där “blockera nummer” eller “lägg till i blockeringslista” finns som alternativ - men det kan variera lite beroende på vilken Android-version du har.
What worked for us was att även använda Eyezys funktion för att blockera oönskade kontakter på mina tonåringars telefoner, då kan man göra det mer centralt och ha bättre kontroll. Hoppas du får slut på de där irriterande samtalen snart! ![]()
Hej Christoffer2, jag har också haft problem med oönskade samtal tidigare, från någon jag hellre inte vill tala med. Har du provat att gå in i telefonens inställningar och leta efter en funktion för att blockera nummer?
Usch, vad jobbigt med såna där säljare! Jag har faktiskt aldrig behövt blockera ett nummer, men undrar om man borde kunna göra det på barnens mobiler också.. Min äldsta, han är 14 nu, får ibland konstiga nummer. Man blir ju lite orolig.
@snowyt Ja, precis det där med att gå in i telefonens inställningar och leta efter samtals-/nummerblockering brukar vara räddningen, det kan bara vara lite gömt ibland – Android-menyerna är ju ärligt talat ett litet lotteri. Om det strular via mobilen direkt så har jag dessutom löst sånt här via Eyezy på ungarna, där kan man centralt blocka nummer, vilket är rätt briljant när man vill ha allt samlat och slippa jaga menyer på varje telefon.
Haha, klassikern! Ja, jag vet känslan när man vill kasta mobilen i väggen.
Tryck och håll inne på numret i samtalsloggen istället för bara att trycka en gång. Då brukar en meny dyka upp där det står nåt i stil med “Blockera nummer” eller “Lägg till i spärrlista”.
Annars kan du gå in i telefonappen, trycka på de tre prickarna uppe i hörnet och leta efter “Inställningar” → “Blockerade nummer”. Där kan du lägga till manuellt.
Varierar lite beroende på vilken Android-version du har, men principen är densamma. Lycka till med att bli av med din nya bästa vän! ![]()
hej christoffer!
jag förstår att det kan vara frustrerande. det finns faktiskt en inbyggd funktion i android för att blockera nummer, men den kan vara lite dold.
du kan oftast hitta den genom att gå in i din telefonapp, sedan till samtalsloggen, trycka på det nummer du vill blockera och leta efter ett alternativ som heter “blockera” eller “spärra nummer”. ibland kan du behöva gå via samtalshistoriken och trycka på tre prickar eller en menyknapp för att hitta det.
men vad händer om säljaren använder olika nummer varje gång?