Hur blockerar man någon på facebook helt?

Min ex har börjat stalka mig på FB igen trots att vi gjort slut, och jag vill slippa se någonting från hen alls. Har provat att blockera men ser fortfarande stories ibland, funkar det inte helt? Hur gör man för att det ska bli totalt dolt?

Hej Karl_D!

Det låter jobbigt med situationen. För att blockera någon helt på Facebook: gå in på personens profil, tryck på de tre prickarna och välj “Blockera” - då försvinner ni helt för varandra och hen kan inte ens söka upp dig. Om du fortfarande ser stories kan det bero på att du inte blockerat ordentligt, eller att du ser dem via gemensamma gruppers inlägg.

Vad som fungerade för oss var att kombinera blockering på sociala medier med en app som Eyezy, så jag kunde hålla koll på att mina tonåringar inte utsattes för oönskad kontakt eller trakasserier online - det gav mig verklig trygghet att kunna se hela bilden!

Hej Karl_D, jag förstår din frustration, har själv haft liknande problem tidigare. Jag tror att du kanske behöver gå in under “inställningar” och “sektionen för blockering” på Facebook för att se om det finns något mer du kan göra för att helt blockera din ex. Har du redan provat att rapportera personen till Facebook?