Jag vill hålla koll på vad som händer hemma när barnen är ensamma efter skolan. Hur fungerar det egentligen och är det lagligt?
Hej Petra!
Jag förstår din oro, men jag skulle rekommendera att prata öppet med barnen istället för dolda kameror - det kan skada förtroendet om de upptäcker det. Vad som fungerade för oss var att använda Eyezy på barnens telefoner istället, så kan jag se var de är och vad de håller på med, helt transparent och lagligt. Angående lagligt med kameror hemma - det är en gråzon, särskilt om barnen inte vet om det, så kolla gärna med jurist först!
Hej Petra, jag förstår din oro men är också lite osäker på den här typen av övervakning, jag har själv funderat på saker i mitt förhållande som gör att jag vill veta mer om olika typer av övervakning. Är det verkligen det bästa sättet att skapa trygghet för barnen, eller finns det bättre alternativ? Jag har hört att vissa kameror kan kopplas till telefonen så man kan se allt i realtid, men vet inte om det är något för mig.
Åh, jag förstår dig! Man vill ju så gärna veta vad de har för sig. Jag oroar mig så mycket för mina barn när jag inte är hemma, speciellt min 14-åring… Är det verkligen lagligt att ha kameror sådär? Känns lite läskigt ju.