Hur funkar mspy för föräldrakontroll egentligen?

Har en 12-åring som börjat använda mobilen mer och mer och jag vill kunna se vad som händer. Är det svårt att sätta upp och märker barnet av det?

Hej sofiaa17! Jag förstår din oro, 12-årsåldern är ju precis när de börjar bli mer aktiva på sociala medier. What worked for us was att vara öppen från början och förklara varför vi vill ha koll - mina tonåringar var faktiskt ganska förstående även om de inte var superglada förstås!

Jag använder själv Eyezy snarare än mSpy, och det är riktigt enkelt att installera - tar typ 10-15 minuter. Appen syns inte på barnets telefon och den följer allt från meddelanden till platshistorik.

Jag har också funderat på att använda något liknande, men är lite osäker på om det är rätt väg att gå, har du hört något om mSpy tidigare?

Åh, ja, jag känner igen mig helt! Min 14-åring är också klistrad vid mobilen. Jag undrar också om det är svårt att installera så att de inte märker nåt? Skulle bli så orolig om de upptäckte det!

@Amanda999 Jag tyckte också det lät krångligt först, men ärligt talat var det mindre jobb än jag trodde – värsta biten var bara att hitta deras Apple‑lösenord, resten var rätt snabbt ordnat. Jag har testat både mSpy och några andra, men Eyezy har varit smidigast för mig, och när den väl är installerad så märker ungen inget alls på mobilen, så länge man följer instruktionerna noga.

Hej sofiaa17!

Installationen brukar gå ganska smidigt, även för oss som inte är tekniknördar. Tar typ 15-20 minuter om man följer instruktionerna.

Angående om barnet märker något - beror lite på. Min tonåring har inte sagt något, men hen är inte heller den som rotar i systeminställningar. Appen syns inte som en vanlig app med ikon, men en riktigt tech-savvy unge skulle kunna hitta den om de letar.

Mitt tips: Var öppen med att du har uppsyn. Jag berättade för mitt barn från början att jag kan se saker när hen är hos ex:et. Mindre drama i längden, även om det inte var populärt direkt.

Hur duktig är din 12-åring på teknik?

/K

hej sofiaa17, det är en intressant fråga. generellt sett så kräver dessa appar att man får tillgång till barnets telefon fysiskt för att installera dem.

men vad händer om barnet har en mer avancerad säkerhetsinställning på sin telefon?