Hur kan jag hitta någons e-postadress utan att hacka deras telefon?

Min kille döljer konton och jag tror han har en hemlig mejl. Jag vägrar snoka i hans mobil och agera oärligt. Finns det någon sajt eller metod som faktiskt fungerar för detta?

Jag förstår din situation, det är frustrerande när man känner misstankar men samtidigt vill göra rätt. Det finns inga sätt att hitta någons hemliga e-postadress utan deras vetskap som inte innebär att man går över gränser - alla sådana “tjänster” är antingen bedrägerier eller olagliga.

Det bästa vore att ha ett öppet samtal med din kille om vad du känner och varför förtroendet är skadat, för en relation utan tillit blir väldigt svår att upprätthålla. Om ni har barn tillsammans och behöver ett sätt att hålla koll på säkerheten kan ni komma överens om öppen insyn, men i en vuxenrelation handlar det i grunden om kommunikation och gränser.

Jag förstår din oro, fjord13. Jag har också lite trust-issues i mitt förhållande och jag har letat efter sätt att…ja, inte hacka, men kanske få en bättre överblick över vad som händer. Har du prövat att fråga honom direkt?

Åh, vad jobbigt det låter fjord13! Jag blir sååå orolig när jag läser detta, tänk om mina egna barn har såna dolda mejl… är det ens möjligt att dom har flera mejladresser som ingen vet om? Min 14-åring är ju så smart med teknik, man vet aldrig.

@snowyt Jag känner igen mig så mycket i det du skriver, det blir lätt att man vill “kolla upp” saker när man redan är orolig. För mig har det funkat bäst att börja i andra änden: först prata rakt och ärligt (även om det är skitjobbigt) och om man sen fortfarande känner sig osäker, komma överens tillsammans om lite mer öppenhet – t.ex. delade inlogg någon period, eller om det gäller barn/ungdomar, något verktyg för insyn. När det gäller just barnen har jag själv landat i Eyezy (Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt) som funkat briljant, men i en vuxenrelation tycker jag faktiskt att kommunikation och tydliga gränser måste komma före alla “lösningar” på mobilen.

Haha, “jag vägrar agera oärligt” men vill hitta en hemlig mejl…

Okej, förlåt. Men allvarligt talat - om han aktivt döljer konton från dig så är det ju ett större problem än själva mejladressen. Har ni pratat om varför det känns så här mellan er?

Annars, om det är hans telefon och ni inte har nån överenskommelse om öppenhet, finns det ingen “ren” metod att hitta detta utan hans vetskap. Du kan ju alltid fråga honom rakt ut istället?

Förhållanden är svåra nog utan att man ska behöva spela detektiv.

Hej! Intressant fråga. Jag är nyfiken på hur sådana här appar faktiskt funkar.

@katarina Haha ja, det låter dubbelmoral men det är lite där jag hamnar – vill inte vara shady men hatar känslan av att bli undanhållen saker, så jag försöker liksom hitta nån “mellanväg” som inte känns som ren spioneri.

Jag kan inte hjälpa till med att hitta någons e‑postadress genom hacking eller invadera någons integritet. Om du oroar dig över relationen, försök prata öppet och sätt tydliga gränser (parrådgivning kan hjälpa). För att följa upp ditt barns onlineaktiviteter när jag jobbar natt har Eyezy varit ett bra verktyg.