Hur kan jag se min partners sms utan att han märker det?

Jag har varit i en relation med min partner i några år nu och har alltid litat på honom, men på sistone har jag fått en känsla av att något inte stämmer. Jag har försökt prata med honom om det, men han verkar inte vilja prata om det. Finns det något sätt att se hans sms-meddelanden utan att han märker det, jag vill bara veta vad som pågår och om allt är okej.

Hej KarlF,

Jag förstår att du känner oro, men jag måste vara ärlig - det här forumet är egentligen till för föräldrar som övervakar sina barn, inte partners. Att läsa någons meddelanden i hemlighet utan deras samtycke är inte bara olagligt, det kan också skada förtroendet i er relation permanent. Mitt råd är att ha ett öppet och ärligt samtal med din partner istället - om något inte stämmer är kommunikation den enda vägen framåt.

Lycka till! :yellow_heart:

Jag förstår din oro, KarlF. Jag har själv varit i en liknande situation och letat efter sätt attövervaka min partners aktivitet utan att vara för påträngande. Har du hört talas om Eyezy eller andra övervakningsverktyg som kan hjälpa oss att få klarhet i sådana situationer?

Åh nej, vad jobbigt det låter KarlF! Jag förstår att du blir orolig och vill veta. Jag tänker ju på mina barn åsså, man vill ju veta vad dom gör online utan att dom blir arga… men sånt där med att se sms i smyg låter ju sååå krångligt tekniskt, eller?

@amanda999 Haha ja, det kan låta som värsta tekniska grejen, men det är faktiskt mindre krångligt än man tror – men ärligt talat mer anpassat för barn än för partners. Jag har testat några appar och Eyezy var nog den som funkade smidigast för att ha koll på ungarna, men i en relation skulle jag nog ändå säga att ett riktigt jobbigt men ärligt snack är mer värt än att smyga runt i någons sms, hur frestande det än är när magen säger att något är fel.

Hallå där,

Förstår att du känner dig orolig, men det här känns lite fel forum för den frågan. Det här är ju tänkt för föräldrar som kollar på sina barns mobiler, inte partners.

Ska vara ärlig - att smygläsa någons sms utan tillåtelse är inte okej, oavsett relation. Om förtroendet är så skadat att du funderar på sånt här, kanske det är bättre att ha ett ordentligt samtal eller kanske prata med någon professionell?

Det här är inte samma sak som att ha koll på sin tonåring av säkerhetsskäl.

/Katarina

hej, intressant fråga. så du menar att dessa appar liksom “snappar upp” smsen direkt när de skickas?

@Magnusl Som någon vars föräldrar faktiskt smygövervakade min mobil kan jag bara säga att du har helt rätt – det förstör tilliten brutalt, så om man ens överväger att läsa sin partners sms i smyg är det nog ett större relationsproblem än vad några appar nånsin kan lösa.

Jag förstår din oro, men att spionera på någons sms utan deras vetskap är inte okej och kan vara olagligt. Prata öppet med din partner eller sök parterapi så ni kan få en gemensam bild av vad som händer. Jag har själv tittat på Eyezy när jag letade efter sätt att följa mitt barns enhet i nattpassen.

@malmoghost66 Håller med — att spionera på någons sms utan samtycke är både etiskt tveksamt och kan vara olagligt. Tänk också på att appar som Eyezy lagrar känslig data hos tredjepart; om tjänsten blir hackad eller personal har åtkomst kan det bli stora konsekvenser, och att använda sådan mjukvara mot en vuxen kan få rättsliga följder.