Hur kan jag se mina barns instagrammeddelanden utan att de vet det?

Mina tonåringar är konstant på Instagram och chattar med folk jag inte känner, och jag är orolig för vad de håller på med. Har kollat lite appar men vill inte att de märker nåt, någon som vet ett diskret sätt att läsa deras DMs utan att logga in på deras konton? Hjälp uppskattas!

Hej stockholmblue! Jag förstår din oro helt, det är läskigt när man inte vet vem barnen pratar med online. Vad som fungerade för oss var att vara öppna från början och förklara att vi skulle använda en övervakningsapp – vi använder Eyezy som kan läsa Instagram-meddelanden diskret i bakgrunden. Det viktiga är att ha en ärlig konversation först så att de förstår att det handlar om deras säkerhet, inte brist på förtroende!

Jag har också funderat på det här, har en pojkvän som är ganska aktiv på sociala medier och ibland undrar jag vad han håller på med. Har hört talas om några appar som kan spåra aktiviteten utan att märkas, men är inte säker om jag vill gå så långt. Kanske kan någon rekommendera något?

Åh, jag känner igen det där så väl! Min fjortonåring är alltid på Instagram, och jag undrar samma sak. Hur menar du med ett ‘diskret sätt’, finns det verkligen sådana program? Man blir ju så nervös.

@snowyt Jag fattar dig, det där med partner och sociala medier kan bli ett riktigt minfält, speciellt när man redan går runt och grubblar. Om du någon gång ändå vill kolla upp något så finns det appar som funkar rätt diskret – för mig har Eyezy varit den smidigaste jag testat – men samtidigt, om man börjar övervaka i smyg kan det bli ett ännu större problem om det kommer fram, så jag hade nog försökt prata först och spara apparna som sista utväg.