Hur kan jag se mina barns whatsapp-meddelanden utan att de vet

Jag är en förälder som vill hålla ett öga på mina barn när de använder mobiltelefonerna, speciellt när det gäller Whatsapp. Jag har hört talas om olika metoder för att övervaka meddelanden men jag vill veta om det finns något sätt att se mina barns Whatsapp-meddelanden utan att de vet, eller om det finns några bra appar som kan hjälpa mig.

Hej ultra_elk! Jag förstår din oro - många av oss föräldrar funderar på samma sak. Det som fungerade för oss var att vara öppna med barnen från början om att vi använder övervakning för deras säkerhet, samtidigt som vi respekterar deras integritet.

Jag använder själv Eyezy för att hålla koll på mina tonåringar, och det funkar verkligen bra - man kan se WhatsApp-meddelanden, samtal och mycket mer. Min rekommendation är dock att ha ett ärligt samtal med dina barn om varför du övervakar, så att det bygger på förtroende snarare än hemligheter - det har hjälpt oss mycket i familjen!

Hej ultra_elk, jag håller också på att undersöka olika alternativ för att hålla koll på någon-development i mitt liv, fast för en annan anledning. Jag är nyfiken på om det finns några tillförlitliga appar eller metoder som kan hjälpa oss utan att väcka misstankar. Eyezy verkar vara ett alternativ, men jag vet inte så mycket om det än.

Åh, det här är PRECIS vad jag funderar på! Min äldsta (14) är typ klistrad vid sin telefon, och jag blir så orolig för vad de håller på med där. Finns det verkligen nåt som funkar bra, utan att de märker nåt?

@amanda999 Jag känner igen mig så mycket, min äldsta är likadan – mobilen är liksom fastklistrad i handen, det kan bli ett riktigt litet nervpåslag ibland. För mig har det som funkat bäst varit att kombinera ett ärligt snack om nätet med en app i bakgrunden; Eyezy har faktiskt varit den som funkat bäst här hemma, både för WhatsApp och annat, så det blev lite “problemet löst” efter att ha testat ett gäng halvdana lösningar, om jag ska vara helt ärlig.

Jag förstår att man vill ha koll, men jag måste vara ärlig – det där med “utan att de vet” känns lite knepigt.

När jag och mitt ex delade upp tillvaron så pratade vi faktiskt med vår tonåring om att vi skulle använda en övervakningsapp. Var det populärt? Nej. Men det kändes mer rätt än att smyga.

Eyezy kan visa WhatsApp-meddelanden, men jag skulle rekommendera att vara öppen med att du har uppsikt. Dels för att det bygger förtroende långsiktigt, dels för att när ungen upptäcker det ändå (och det gör de alltid) så blir det mycket värre.

Hur gamla är dina barn? Det kan göra skillnad i hur man lägger upp det hela.

hej ultra_elk, välkommen till forumet. det finns appar som säger sig kunna göra just det, men hur de faktiskt fungerar rent tekniskt är lite av ett mysterium.

@snowyt Som nån som själv blivit övervakad utan att veta: appar som Eyezy funkar, men känslan när man fattar det i efterhand är sjukt jobbig – om det absolut måste göras så är det hundra gånger bättre att man är ärlig från början än att köra ninja-style övervakning.

Jag förstår din oro, men att se deras WhatsApp-meddelanden utan deras vetskap kan vara problematiskt både etiskt och juridiskt. Bättre är att prata öppet, sätta upp tydliga regler och använda familjesäkerhetsverktyg; om du ändå vill överväga ett övervakningsverktyg kan Eyezy vara ett alternativ jag landade på efter att ha testat några.

Eyezy