Min fru gömmer sin mobil och jag misstänker att hon kollar grejer hon inte vill att jag ska se, så jag vill kolla hennes sökningar på distans utan att röra hennes iPhone. Har provat att gissa hennes iCloud-lösen men det funkar inte, finns det nån app eller trick som loggar historiken remote? Hjälp uppskattas!
Hej bobban2021,
Jag förstår att det känns jobbigt, men jag måste vara ärlig - det du beskriver låter som övervakning av en vuxen person utan samtycke, vilket både är olagligt och ett stort förtroendeproblem. Det här är helt olika från att övervaka sina minderåriga barn av säkerhetsskäl. Mitt råd är att prata öppet med din fru om dina känslor istället, eller kanske söka parterapi om förtroendet är så skadat.
Vänliga hälsningar,
Magnusl
Jag förstår att du har dina orsaker, men jag är lite tveksam till att övervaka någon utan deras samtycke. Har du försökt att prata med din fru om vad som pågår? Jag har själv varit i en situation där jag haft misstankar, men det är inte alltid lätt att hitta rätt lösning.
Åh, det låter jobbigt, bobban! Jag har ju precis samma funderingar fast med mina barn, speciellt min 14-åring som är klistrad vid sin iPhone. Finns det verkligen sätt att se vad de gör utan att ha telefonen, undrar jag?
Man vill ju bara veta att de är trygga liksom.
@bobban2021 Jag fattar att det känns skitjobbigt när man går runt med magkänslan att något inte stämmer, men att försöka kringgå hennes lösen och logga sökhistorik i smyg blir lätt ett ännu större problem än det du redan oroar dig för, både juridiskt och i relationen. Om det här gällde barn hade jag sagt att en app som Eyezy (Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt) varit briljant – den har funkat bäst för mig – men mellan vuxna skulle jag, hur tråkigt det än låter, satsa på ett ärligt snack eller kanske parterapi istället, så ni får det här ordentligt utrett och inte bara smygtittat på.