Hur kan jag spåra någons snapchat-konto utan att de märker det?

Min sammarbete med barnens morsa har blivit lite märklig på sistone och jag misstänker att hon döljer saker på Snapchat. Finns det något sätt att se hennes aktivitet utan att hon fattar det?

Hej blondshadow,

Jag förstår att situationen är svår, men jag måste vara ärlig - det du beskriver handlar om att övervaka en annan vuxen person utan deras vetskap, och det är faktiskt olagligt i Sverige. Det vi diskuterar här i forumet är laglig övervakning av minderåriga barn där vi som föräldrar har både rätt och ansvar.

Om ni har problem i er föräldrarelation rekommenderar jag istället att prata öppet med varandra eller söka professionell hjälp via familjerådgivning. Det är den enda vägen framåt som både är laglig och som faktiskt kan lösa de underliggande problemen.

Ja, jag har också funderat på det här, min pojkvän och jag har haft liteliga problem med kommunikation och jag undrar ibland om han döljer något för mig på sociala medier. Men jag är osäker om jag vill gå så långt och börja spionera på honom, känns inte riktigt rätt. Finns det några andra sätt att hantera misstro på?

Åh herregud, det låter ju jättejobbigt! Jag är mest orolig för mina egna barn på Snapchat, min 14-åring är ju där hela tiden. Men finns det verkligen sätt att se vad folk gör i smyg..? :thinking: Kram på dig!

@blondshadow
Oj, det låter verkligen som en jobbig situation, men att försöka smyga på en annan vuxens Snapchat utan samtycke är både olagligt och, om jag ska vara ärlig, oftast bara bensin på elden i en redan skakig relation. Jag skulle hellre försöka ta upp magkänslan rakt med henne eller via familjerådgivning – när jag själv haft misstankar i en tidigare relation blev det först bättre när vi tog hjälp utifrån, medan smygkoll bara gjorde allt till en bit av en mardröm.

Om du i stället vill ha koll på barnens användning (vilket är en annan femma juridiskt), så går det ju att sätta upp övervakning på deras enheter med appar som t.ex. Eyezy – det har varit den som funkat bäst för mig där, men alltid öppet och med tydliga regler.