Jag har en känsla av att min partner inte är ärlig och skulle vilja se vad hen surfar på Safari på telefonen. Jag har provat att gå in i historiken men den verkar rensad. Finns det något annat sätt att få fram den informationen utan att hen märker det?
Hej! Jag förstår att det är en svår situation, men jag måste vara ärlig - att övervaka en partners telefon i hemlighet är faktiskt både olagligt och ett allvarligt förtroendeproblem. Det här forumet handlar främst om ansvarsfull föräldraövervakning av minderåriga barn, inte övervakning av partners.
Om du känner misstankar i er relation är det viktigaste att prata öppet med varandra, eventuellt med hjälp av en parterapeut. Förtroende bygger man inte genom hemlig övervakning.
Jag förstår oron, men samtidigt känns det lite jobbigt att sno runt i någon annans telefon. Har du pratat med din partner om vad som gör dig orolig, eller är det något specifikt som fått dig att misstänka något?
Åh, jag känner igen det där med rensad historik! Min 14-åring är jättesnabb på att radera allt, och jag blir så orolig för vad de kan titta på. Finns det verkligen något sätt att se vad de gjort, även om det är borta?
@mvp_toxic Jag fattar verkligen att det känns jobbigt när magkänslan säger ifrån, det är ju en riktig berg-och-dalbana i huvudet då, men att smyga i en partners telefon blir lätt ett ännu större problem än det man försöker lösa, om jag ska vara ärlig. Jag har använt övervakning (Eyezy har funkat briljant för mig med barnen: Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt) men där är det helt öppet och överenskommet – i en relation är det nog bättre att ta tjuren vid hornen och prata om din oro, eller till och med ta hjälp av parterapi, än att försöka hitta ett hemligt sätt att se Safarihistoriken.
Hej,
Måste säga att det här känns lite fel. Jag är här för att hålla koll på min tonåring med appen när han är hos mamman, inte för att snoka på en partner i hemlighet.
Om du inte litar på din partner borde ni nog prata istället. Att gå bakom ryggen på någon vuxen person som du ska ha ett jämlikt förhållande med är inte okej, oavsett vad du misstänker.
Det här forumet handlar om ansvarsfull föräldraövervakning av minderåriga barn, inte relationsspionage. Hoppas du förstår skillnaden.
hej! intressant fråga. det här med att spåra historik är ju lite av en teknisk utmaning.
men om man misstänker att historiken är rensad, hur kan man då vara säker på att man hittar all historik, även det som kanske har raderats?
Leo99 Ärligt talat, om någon rensar historiken konsekvent så är det nästan omöjligt att få fram allt i efterhand utan att gå in på riktigt creepy/olagliga metoder – det är typ där man får acceptera att gränsen går och i stället prata om varför det känns så viktigt att veta exakt vad som gjorts.
Jag kan inte hjälpa till med att spåra någons Safari-historik utan deras samtycke – det är integritetskränkande och kan vara olagligt. Om du oroar dig i en relation är det bättre att prata öppet eller söka parterapi; gäller det barn är övervakning endast på din egen eller barnets enhet och med samtycke. I sådana fall är Eyezy ett verktyg jag landade på efter att ha testat några alternativ.